Koopcontract tekenen

23 juli 2025 - Värnäs, Zweden

Zweden 23 juli 2025

Het regent als we wakker worden eigenlijk best wel normaal in Zweden, maar deze vakantie is het een uitzondering gelukkig. Het weerhoudt ons er echter niet van om gelijk na ons ontbijt de hengels te pakken en naar de steiger te lopen om te gaan vissen. Het zou toch fantastisch zijn om nog een mooie

regenboogforel te vangen. Als we bij de shelter aan komen zijn de Zweedse mensen alweer aan het vissen, en wij dachten nog wel vroeg te zijn om zeven uur s’morgens. We kletsen wat met elkaar en de Zweedse mensen, die ondanks hun leeftijd (ongeveer tachtig jaar) verrassend goed Engels kunnen. Om twaalf uur wordt het droog zegt de Zweedse man misschien bijten ze dan wat beter. Nou zegt Kor om twaalf uur gaan wij weg gaan jullie ze maar vangen dan. We moeten om twee uur namelijk in Ludvika zijn om het koopcontract te tekenen van de prachtige woning aan het meer waar we op geboden hebben. Helemaal in onze nopjes rijden we naar Ludvika toe. Het is een wat grotere stad ongeveer anderhalf uur rijden van ons vandaan. We rijden op de route ook nog langs ons toekomstige huis, vanaf hier is het nog maar een minuutje of veertig rijden. Ludvika is een wat grotere plaats met wat industrie en een winkelcentrum. Hier is van alles te krijgen en wordt waarschijnlijk onze winkelstad . We zijn ruim op tijd en parkeren de camper op een grote parkeerplaats voor het makelaarskantoor. Wanneer we om even voor twee binnen wandelen worden we hartelijk begroet en naar een kamer begeleid. Het is warm en de makelaar loopt gewoon op sokken door kantoor, hier waarschijnlijk heel normaal maar wij zijn het niet gewend. Niet veel later komen ook de verkopers en maken we kennis met elkaar. Na wat formaliteiten doorgenomen te hebben en een datum van overdracht te hebben vastgesteld is het tijd om te tekenen. Als iedereen zijn krabbel heeft gezet feliciteren we elkaar en kan onze Zweedse droom echt beginnen. Tegen vier uur lopen we met een fantastisch gevoel het makelaarskantoor uit , het is gelukt , het is officieel, HOERA 🥳. Nu even naar de realiteit we moeten wat boodschappen doen en dan op zoek naar plek voor vannacht. Er zit een lidel in Ludvika daar maar even boodschappen doen en dan doorrijden naar het Vänern meer het grootste meer van Zweden. Vorig jaar stonden we op een camping aan het meer en hebben toen goed gevangen. Dit is natuurlijk geen garantie om vis te vangen, maar zou wel leuk zijn. Wanneer we om half acht aankomen op de Park4Night plek zien we in eerste instantie geen plaats. Het is druk en er staan al best veel mensen. Dan zien we ineens een plek vlak langs de weg, mooi open stuk voor de camper met een vuurplaats. Wel een beetje schuin maar met de oprij bokken best te doen. Snel pakken we onze stoelen achter uit de camper en gaan heerlijk in het zonnetje zitten. Hier is wat meer leven in de brouwerij, speedboten, jetski, zeilboten en normale motorboten varen op het grote meer. Ook horen we hier stemmen, wat niet gek is natuurlijk want er staan meerdere mensen. We treffen het nu wel weer met het weer en kunnen nog lekker lang nagenieten van deze geweldige dag.

Foto’s

8 Reacties

  1. Jeanet:
    24 juli 2025
    Gefeliciteerd jullie tweetjes.
    Dat ging ineens ja heel erg snel.
    Super.
  2. Bianca:
    24 juli 2025
    Zo zo het is gelukt, fantastisch!! Van harte Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning in Zweden!! ❤️
  3. Hilda:
    24 juli 2025
    Gefeliciteerd!!
  4. Groetjes harrie en jolande:
    24 juli 2025
    Zoooooooo wat leuk gefeliciteerd met jullie nieuwe stulpje en nieuwe leven in Zweden.
    Heel veel geluk samen
  5. Yvonne:
    31 juli 2025
    Gefeliciteerd 😘met jullie nieuwe woning,wat ziet dat er mooi uit en wat een ruimte😍
  6. Bijke visser:
    24 augustus 2025
    Dank je wel Yvonne, in het echt nog mooier 😍
  7. Bijke visser:
    1 augustus 2025
    Dank jullie wel, ja we zijn er heel blij mee.
    En, was wel een belangrijk puntje, caravans , campers of tentjes kunnen jullie mee nemen 😘
  8. Gea van Dijken:
    5 augustus 2025
    Van harte gefeliciteerd en veel woonplezier in Zweden