Gili trawangan

7 juli 2014 - Gili Travangan, Indonesië

Eerst lekker uitgeslapen, en ontbijtje gehad. De komende dagen zullen vooral besteed worden op het strand, lekker luieren, beetje lezen en afkoelen in de zee.

We hebben mooi strandje met fatboys, liggen heerlijk. Eten en drinken in de buurt, prima plek.

S,avonds naar de markt voor het eten. Je kan verse vis of garnalen van de bbq kopen of bestellen van de kaart. Het smaakt elke x weer verrukkelijk.

Dinsdagnacht voetbal gekeken, om 04.00. Aanvankelijk wilden we de wedstrijd Duitsland-Brazilië op onze kamer kijken. Er was van alles op de tv, alleen geen WK. We baalden enorm en toen we ook nog eens veel gejuich en gezang hoorden, konden we niet langer liggen blijven. Het geluid kwam uit de Ierse pub naast ons hotel. De Duitsers waren in een goede stemming en dat werd naarmate er meer doelpunten kwamen alleen maar beter. 7-1 is het geworden. Daarna toch nog maar even wat slapen.

Woensdagnacht opnieuw voetbal, opnieuw wekker gezet, oranje moet spelen tegen Argentinië. Opnieuw naar de pub, leuke gezellige boel en je kon de Nederlanders er zo tussen uitpikken!! Wedstrijd liep niet zoals iedereen gehoopt had, het duel werd uiteindelijk door penalties beslist in het voordeel van Argentinië. Heel jammer!

Inmiddels was het al licht, ontbijtje gegeten en naar het strand. Onderweg komen we Manon tegen, niet te geloven, vorig jaar ontmoet op Mabul en kom je op de Gili,s weer tegen. Afgesproken om s,avonds even wat te gaan drinken.

Onze afspraak liep in het honderd, eten wat maar niet kwam, ondertussen was het half tien en Manon was naar haar onderkomen.

Vandaag gaan we dit heerlijke eiland verlaten, de koffers alvast bij de verzamelplek voor de boot neergezet. We gaan nog even kijken of we Manon kunnen vinden, werkt als duikinstructice bij manta dive, en jahoor ze is er. Nog even bijgeklets en haar het allerbeste gewenst.

De boot vertrekt om 12.00 en om 13.30 komen we aan in Padang bay. Het busje die ons naar Ubud brengt staat al te wachten.