Kuta Lombok

22 augustus 2018 - Kuta Lombok, Indonesië

Woensdag 22 August ,

Wij hadden de wekker om kwart over vijf gezet en waren dus ruim op tijd wakker. Met nog een paar andere gasten vertrekken wij in een klein bootje richting het eilandje Kanawa . Het is nog donker en het bootje zit best vol , maar volgens Tree kon het wel. De boot lag slechts een paar centimeter boven de zeespiegel, maar zonder natte voeten zijn wij aan land gekomen. Wij wandelen eerst een stukje voordat wij de steile heuvel beklimmen. Hier wachten wij nog een kwartier tot de zon opkomt. Het is helaas een beetje bewolkt aan de horizon , waardoor het niet de allermooiste zonsopkomst is. Eenmaal terug op de boot is het ontbijt al kaar en gaan wij eten en varen wij richting Lombok. Wij vinden het ontzettend jammer dat deze boottrip voorbij is, maar verlangen ook wel naar een douche. Dit was het enige wat er aan ontbrak. Voordat wij aanmeren pakken wij onze rugzak weer in en bedanken de kapitein en onze gids Tree. Aan land staan twee busjes klaar een die passagiers naar Mataram en Sengigi brengt , en een andere die mensen naar Kuta brengt. Wij moeten met de Kuta bus mee, want daar verblijven wij onze laatste drie dagen van deze vakantie. Als de bus gaat rijden merken wij al snel op dat de chauffeur erg ruig is , hij scheurt als een idioot richting Kuta. Tot drie keer toe moet hij een noodstop maken en mensen ontwijken, om maar geen ongeluk te veroorzaken. Wij komen om 12.00 uur dan ook al aan in Kuta, volgens de app is ons hotel nog geen 900 meter verder, van het punt waar wij uitgezet worden. Als Kor vraagt of hij ons voor de deur wil afzetten is het antwoord nee , teveel werk. Nou ja dan lopen wij dat laatste stukje wel. Er staan een paar jongens met scooters die ons wel willen brengen voor 50.000,- maar dat vinden wij teveel. De jongens beweren dat het heel ver lopen is en dat wij beter met hun kunnen gaan. Als wij ze de app laten zien begrijpen ze het niet en klopt de afstand niet. Nou dat zien wij dan wel weer zegt Bijke maar 50.000,- is veel te veel , wij gaan lopen. Als wij tien minuten later bij ons Hotel aankomen zien wij het eerst niet en lopen het zo voorbij. De app had het wel goed maar er was geen bord of niets , na een paar keer vragen komen wij eindelijk op ons slaapadres . Het lijkt helemaal verlaten , er is geen receptie en er is ook geen personeel het is een verlaten oord. Er komt een jongeman naar ons toe waar wij wel een scooter van kunnen huren, wij spreken een prijs af van 60.000,- roepia per dag. Zo laag hebben wij nog niet gehad deze vakantie . Na een tijdje komt er nog een andere meneer met een sleutel , het blijkt de eigenaar te zijn en hij laat ons de kamer zien. Het ziet er wat oud uit maar ach wij hebben ze wel eens erger gezien. Kor gaat het bed en douche nog even controleren, het bed is goed maar er komt geen water uit de douche. Nou zegt Kor deze kamer hoef ik niet er is namelijk geen water, maar wij willen nu naar het strand . Komt in orde zegt de man , jullie gaan naar het strand en ik zorg voor een andere kamer met water. Het weer is prachtig ideaal om naar het  strand te gaan. Wij hoeven allen de weg maar over te steken en wij zijn op het grootste strand van Kuta, echter hier zijn heel veel verkopers met van alles en nog wat. Hier hebben wij echter geen zin in en besluiten om een paar kilometer verderop een strandje op te zoeken. Maar eerst gaan wij nog even lunchen om vervolgens in nog geen kwartier naar het strand. Het is een geweldig mooi wit strand met leuke rieten parasolletjes het water is helblauw en kraakhelder. Hier vertoeven wij de hele middag, wij mochten gratis van de bedjes gebruikmaken als wij gingen lunchen in het restaurant erachter . Wij hebben echter al gegeten en pakken onze lamzakken . Vol verbazing kijken de mensen hoe wij onze ligplaatsen vullen, door de stevige bries is dit in twee minuten klaar. Tegen een uur of vijf rijden wij weer naar ons hotel. Er staat een jongeman ons op te wachten en hij geeft ons de sleutel van onze nieuwe kamer. Hij wil hier geld voor hebben, want hij moest de hele middag op ons wachten. Nou zegt Kor ben je gek of zo, als je geld wil ga je maar naar je baas en hij loopt door. Onze kamer is mooier als de ene die wij eerst hadden. Zij hadden ook keuze genoeg om ons een andere kamer te geven, want naast ons waren er slechts twee andere gasten. Na een heerlijke douche ( was alweer vier dagen geleden ) gaan wij in het restaurant naast ons hotel een lekker visje eten.

1. Hannie:
    24 augustus 2018
    ja Kor en betalen had je gedacht mooi niet
    mams