Kuta Lombok

24 augustus 2018 - Kuta Lombok, Indonesië

Vrijdag 24 August ,

Kor is alweer vroeg wakker , hij zit buiten te schrijven als Bijke wakker wordt. Het is nog te vroeg voor ontbijt, dus kletsen wij wat. Er zijn mannen aan het werk ,ze halen bladeren uit de palmbomen die rond het zwembad staan. Zonder valbescherming klimmen ze als apen omhoog en kappen met een grote manchet alle bladeren er af. Wij gaan na het ontbijt met de scooter op pad, wij hebben vandaag onze eigen stranden trip. We rijden eerst naar het westen van Kuta naar een 11 kilometer verderop gelegen strand genaamd tampah beach. Een heel mooi baaitje met een prachtig zandstrand, waar het azuur blauwe water in mooie golven op het strand dendert. Het is er rustig zeg maar niets te doen , wij zijn net als in ons hotel de enige toeristen. Het waait aardig   en hierdoor zijn onze lamzakken snel vol en kunnen wij lekker languit genieten van al het moois om ons heen . Kor heeft hier echter geen oog voor en valt niet veel later in slaap, als hij om 12 uur weer wakker is moeten wij vertrekken naar het volgende strandje. Deze ligt op nog geen tien minuten rijden alweer op ons te wachten. Dit mawun beach zoals het genoemd wordt is al even mooi als het vorige, gelukkig is hier een warung die open is en hier eten wij een heel lekker gegrild visje voor de lunch. De eigenaar vertelt ons dat het erg slecht gaat sinds er vier aardbevingen op rij zijn geweest. Weinig gasten en toeristen in wat toch het hoogseizoen is, andere warungs zijn dicht hij is de enige die nog open is. Na ons visje rijden wij naar het derde en laatste strand aan de westkant van Kuta, dit is alweer zo'n pareltje van een strand. Hier gaan wij ook een mooie poos in de zon liggen. Na twee uur bakken  in het heerlijke zonnetje .willen wij eigenlijk ook nog even naar het strand waar we gisteren en eergisteren waren. Tegen drie uur arriveren wij daar . De jongeman van het restaurant waar wij gisteren de heerlijke garnalen hadden gegeten, zegt tegen ons dat wij eerst moeten eten voordat wij gratis de bedjes mogen gebruiken. Nou zegt Kor wij hebben net gegeten en wij komen straks wel wat eten of drinken. Als wij lekker liggen worden wij omringd  door zwerf honden, er zijn er hier in heel Lombok best veel van. Waarschijnlijk ruiken ze de open gebroken zak chips en de koekjes die in onze tas zitten. Wij negeren ze en liggen lekker te zonnen als er weer een kind met zelfgemaakte armbandjes voorbij komt om ons wat te verkopen. Deze kinderen zijn er nog meer als zwerf honden . Wij vragen ons af, doen zij dit uit vrije wil of is het kinderarbeid, ook vragen wij ons af of er hier ook een schoolplicht is voor kinderen. Wij besluiten ons er niet meer aan te storen en genieten verder volop van ons laatste strandje van deze vakantie . Als het tijd is om te vertrekken besluiten wij eerst wat te gaan eten in het restaurant van de ligbedden, echter komt er ineens een zwerfhond aanlopen met iets in zijn bek wat ontzettend stinkt. Alle mannen in het restaurant zaten met hun hand voor de mond zo stonk het. Wat is het zegt Bijke , het lijkt wel een dode rat , ja zegt Kor nu hoef ik hier geen eten meer laten wij terug gaan. Toen wij terug waren komt ineens de jongen aanlopen die ons de scooter verhuurd had, of wij al vervoer hebben naar het vliegveld morgen. Nee dat hebben wij nog niet geregeld zeggen wij , hij bied aan ons er morgenvroeg voor een redelijke prijs heen te brengen. Ook wil hij de scooter al terug maar dat kan nog niet zegt Kor want wij moeten vanavond nog eerst met de scooter naar het restaurant om te eten. Deze avond is de laatste keer dat wij garnalen kunnen bestellen en wij nemen een grote portie, een heerlijk ijsje als toetje om het goed af te sluiten. Nu snel naar de kamer om de rugzak in te pakken en slapen .

1. Hannie:
    24 augustus 2018
    na deze nacht klaar voor de terug reis?
  2. Jeanet:
    24 augustus 2018