Perhentians dag 2

27 juli 2013 - Perhentian Islands, Maleisië

9.00 wakker een mooie nieuwe dag, eerst eten bij watercolours restaurant.
Kor omelet cheese en ik banana Pancake.
10.00 bespreken we boottripje voor de middag om 14.00.
11.00 we gaan de jungle track lopen, gaat vanaf turtle point naar flora bay.
We zijn nog maar klein stukje onderweg en horen knakkende takken en geritsel van bladeren. We stoppen en zien apen in de boomtoppen, groep van 15 bril apen.
Na de nodige foto,s en film vervolgen we het pad. Reuze mier en een hagedis komen we ook nog tegen. Route was een wandeling van 20 minuten en goed te doen. Wel kletsnat van het zweet.
11.45 we zijn bij flora bay en wil even met de voetjes in de zee, kor maakt filmpje. We drinken nog wat en besluiten terug te keren.
13.00 we zijn terug bij het hutje en pakken onze spullen voor straks.
14.00 boottripje, we gaan als eerste naar telak, koraal en mooie vissen, vervolgens naar shark point, helaas geen haaien!! Wel mooie koraal. Vervolgens gaan we naar turtle point, bootje heeft beste vaart erin. Onderweg al 2 schildpadden gezien, dat belooft wat. Bij turtle point was onze kapitein aan het zoeken naar een schildpad, grote donkere vlek op de bodem. Gevonden en plons het water in, grandioos wat een beest wel 150cm en is constant alle groen van de bodem aan het eten. En dan gaat die naar boven om lucht te happen, we zijn op nog geen 50 cm verwijdert van de schildpad. Even verderop zien we nog er nog een.
We stappen weer in de boot en gaan naar turtle beach, dit is de plek waar ze eieren leggen en er waren vannacht 2 geweest, kon je zien aan het spoor. Turtle beach is een paradijsje, zo mooi. Poederzand en zacht blauw water met wuivende palmen. Kor gaat even snorkelen en ik ga even zwemmen en van de omgeving genieten.
16.30 zijn we weer terug en gaan nog even op het strand voor ons hutje en vallen allebei in slaap. Ik op een stoel en kor in de hangmat.
18.30 douchen en klaar maken voor het avondeten, jammie.
20.30 we eten bij mama,s en hebben een heerlijk visje uitgezocht die voor ons klaar gemaakt wordt op de bbq.
Verrukkelijk!
22.00 nog ff kaarten, muziekje en de dag doornemen en lekker slapen. Bed is goed voor onze ruggetjes :-))