Vertrek vanuit Mabul

6 augustus 2013 - Sepilok Rehabilitation Center, Sabah, Borneo, Maleisië

7.00 wakker geworden door enorme hoosbui en windstoten, ons hutje staat te schudden. Het valt met bakken eruit. De watertank is nu wel weer snel gevuld.
8.00 ontbijtje, weg hebben besloten om de boot van 10.00 te nemen ipv van 16.00. Het weer is toch niks, nu.
Manon een nl meid van 27 gaat ook en we reizen met zijn drieën vandaag.
11.00 weer aan de wal, Uncle CHang wil ons wel naar de bank brengen en dan naar busstation. Super! We komen bij de bank, staan er twee mannen met mitrailleurs de bank te beveiligen buiten. En binnen nog iemand met enorme blaffer. Geen pardon hier! Het duurt allemaal erg lang, de mensen worden mondjes maat toegelaten. En dan gaat er een rolluik naar beneden, net nu wij voor aan staan. We worden naar buiten gestuurd en moeten bij de deur wachten, nou ja, waarom?? Apparaten moeten worden gevuld, hebben wij weer. Na ruim een kwartier ging de deur weer open, inmiddels stond het zwart van de mensen. Gelukkig is kor groot en laat zich niet zomaar aan de kant duwen, dus we waren nu snel aan de beurt. Pfff 45 minuten verder en geld.
11.45 we zijn bij de busstation, kopen een kaartje en kunnen onze bagage daar laten. Bus gaat om 14.00 dus we hebben nog genoeg tijd om te eten. Manon heeft zin in lasagne en had gehoord dat je dat bij Scuba Junkie kon kopen.
12.15 Scuba Junkie gevonden en lekker gegeten na 2 dagen rijst met kip. Helaas nog geen slaapplaats kunnen vinden via internet, dus we wagen het erop.
13.30 we gaan richting busstation, omdat het wat geregend had, kwamen we helemaal onder de modder spetters aan en vieze voeten. Gelukkig is er een kraan en wassen de benen en voeten schoon. Sempora is zeker geen schone stad.
14.30 nog geen bus, we informeren en horen dat het nog een uur duurt. Nou ja is niet anders, we zitten gezellig te kleppen.
16.00 de bus is er, slechts 2 uur later.
21.30 we zijn bij Sepilok, Manon heeft al een slaapplaats en we besluiten daar het ook te proberen. Vol.
We vragen of ze iemand uit de LPlanet kunnen bellen en al gauw iets geregeld, ze komen ons zelfs halen. Top
Ze hebben eten klaar gemaakt voor Manon en ze bieden ondanks dat ze geen slaapplaats hadden toch een maaltijd aan, nou die was erg lekker.
22.00 we nemen afscheid van Manon en gaan met de heren van Sepilok jungle ressort mee.
We hebben een hele mooie kamer, niet dat was afgesproken maar daar hebben we het morgen wel over met de receptie. We lopen nog een rondje, erg leuk opgezet.
23.00 heerlijk bedje en vallen snel inslaap, reizen is vermoeiend.