Ho chi Minh

22 juli 2015 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Woensdag 22 juli ontbijt bij city star hotel is goed te doen . We hebben een plattegrond van het centrum gevraagd en zijn gaan wandelen door het centrum van de stad. Wat een drukte met taxi's, bussen, auto's, fietsen, riksja's en nog meer taxi's en scooter ' s in het kwadraat heel heel veel. Na een tijdje wandelen en goed uitkijken, want de scooters reden ook gewoon over de stoep !!! Kwamen we bij het museum van de oorlog met de Amerikanen . Indrukwekkend hoe het allemaal verteld word en hoeveel leed er is geweest en nog steeds is , onder andere door verminkingen vanwege het gebruik van de chemicaliën door de Amerikanen . Om 12.00 moesten we er uit want het ging sluiten! We zijn verder gaan lopen en kwamen onderweg nog een paar leuke gebouwen tegen zoals een kathedraal , operagebouw en een heel mooi stadhuis . Hier mochten we of niet naar binnen om te bezichtigen of het was gesloten, helaas. Vervolgens zijn we naar de ben than markt geweest. Een opeenstapeling van volgepakte marktkraampje's met allerlei prullaria van ringetjes tot tasjes,schoenen,t shirts enz enz enz. Ook verkochten ze er groente,fruit,vlees en vis . En er waren tal van eettentjes . Hier hebben we even snel een lekkere maaltijd gescoord voor weinig . Gewokte mie met kip en een heerlijke noedel soep met zee fruit. Vervolgens zijn we naar de Saigon rivier gelopen en even genoten van het uitzicht . Er kwam onmiddellijk een man naar ons toe, we moesten met hem mee om een tour te doen over de rivier . Daar hadden we geen zin meer in en hebben bedankt . Hij bleef echter maar terug komen en proberen . Na de zesde keer vragen, zijn we maar weg gegaan naar het hotel. Even douchen en weer de stad in om een lekker maaltje te scoren. We kwamen terecht in een lokale eetgelegenheid . Met tl verlichting en plastic stoeltjes . Er zaten veel Vietnamese mensen te eten , dit is vaak een teken dat het eten er goed is! En inderdaad het eten was bijzonder goed en zeker niet duur. Lekkere roergebakken spinazie, rijst, en kip van de bbq en soep. Plus een drankje erbij voor totaal 150.000 dong = € 6.- . Nog even gewandeld en bij een reis bureau geprobeerd een trein kaartje te regelen . Maar dat lukte helaas niet. Niet zo erg want we hebben hem pas 7 August  nodig. Lekker naar hotel om te slapen.