Zweden 2021

30 juli 2021 - Wildervank, Nederland

Zweden 30 /31July 2021

Vanavond vertrekken we naar zweden, Bijke werkt eerst nog tot zes uur en Kor tot 21.00 uur. Hierdoor kan Bijke nog mooi even de laatste benodigdheden en boodschappen in de camper laden en als Kor dan thuiskomt kan hij douchen en kunnen we vertrekken. Om kwart over tien rijden we richting Hamburg. We willen graag op een zo rustig mogelijk moment deze grote stad passeren, ze zijn hier namelijk altijd met de weg bezig en uit eigen ervaring kun je hier zomaar een uurtje of twee over doen om door de stad te komen. Het gaat voorspoedig en inderdaad als we door Hamburg rijden zijn ze op verschillende plaatsen met de weg bezig, gelukkig is het niet druk en kunnen de gehele weg lekker door rijden. Als we Hamburg voorbij zijn wort het tijd om te gaan slapen . We zoeken een parkeerplaats en pakken wat rust. Om een uur of acht worden we wakker en na een bordje eten vervolgen we onze reis.

Het is nog een best stuk naar onze eerste camping en we hopen er om een uurtje of vijf te arriveren. Echter een uurtje na Hamburg begint het te regenen en dit vertraagd enigszins ons tempo , je moet namelijk wel enigszins je tempo aanpassen om veilig te blijven rijden. Ook helpt het niet mee dat Kor best wel moe was en halverwege Denemarken ineens zegt ik ben moe en moet stoppen. Na een power nap van een dik uur kunnen we weer verder rijden. De regen was inmiddels veranderd in een ware wolkbreuk wat nog meer onze snelheid drukte. Het leek wel of de bui met ons meereed want het werd maar niet droog. Het zorgde er voor dat onze reissnelheid was gedaald tot amper 60 km per uur. Pas bij de eerste tolbrug tussen funen en sjaelland ( de grote bel brug) werd het pas droog. Een lange brug die ook nog erg hoog is best beangstigend als je naar beneden kijkt. Even later komen we bij de brug tussen Denemarken en Zweden de Sontbrug. Weer een meesterwerk in bruggenbouw 9 kilometer lang en 57 meter hoog. Per dag passeren er ongeveer 70.000 auto’s indrukwekkend om te zien. Het is inmiddels 5 uur onze verwachte aankomsttijd, echter we zijn net voorbij Malmö en moeten nog ongeveer 250 kilometer. Het begint weer te regenen en dit drukt onze snelheid weer, maar we willen graag heel aankomen dan maar wat later, we hebben tenslotte vakantie. Bij de KFC scoren we ons avondmaal om vervolgens snel weer verder te reizen om maar niet teveel tijd te verliezen. De avond begint te vallen en het word donker ,ook de regen weet maar van geen ophouden. Als we om 22.30 uur eindelijk bij de camping zijn is er gelukkig nog iemand bij de receptie om ons te verwelkomen. Hij wijst welke plek we hebben en kunnen morgen wel even terugkomen om in te checken . Bek af waren we van deze lange en inspannende reis en willen graag slapen. Kor is echter heel erg onrustig en krijgt het Spaans benauwd, er is namelijk geen licht op de camping omdat er geen elektriciteit is het is helemaal donker en doodstil het waait en regent zelfs niet. Na nog even buiten te hebben gelopen gaat hij ook eindelijk weer naar bed om te slapen.