Mini camping
Zweden 25 july 2025
De lucht is weer opgeklaard als we wakker worden, tegen 10.00 rijden we naar Otterbäcken. Het is niet zover, tegen 10.30 zijn we er. We zijn hier eerder geweest in 2021 en hebben toen leuk gevist, dus we gaan het opnieuw proberen.
Het is een lange pier die in het water loopt, echter is er veel meer begroeiing, noem het maar gewoon struiken als toentertijd. En de grote stenen zijn er gewoon neergekwakt, maar goed we komen wel aan het eind van de pier, mooi vrij stukje om te zitten. Als we alles geïnstalleerd hebben en de hengels liggen in het water, gaan de kleren ook uit, pfff het is warm.
Na een uur nog helemaal niets, nada, balen, na twee uur houden we het voor gezien en keren terug naar de camper.
We zoeken een andere plek aan het Vänern meer, meer zuidelijker.
Anderhalf uur later zetten we de camper aan de kant, de plek die we uitgezocht hadden lijkt wel een mini camping, er staan er een stuk of 15. Even rondkijken, terwijl we dat doen zien we een andere camper inpakken, gauw terug naar de camper en niet veel later hebben ook wij een mooi plekje.
Het weer is nog steeds goed en besluiten om de luifel maar uit te doen, om zo toch een beetje schaduw te hebben. Ook de kano wordt weer uitgepakt, nu om te drogen.
En de hengels komen ook weer te voorschijn, er is niet veel plaats om bij de hengels te zitten, dus we doen het vanaf een afstandje.
Echt rust krijgen we niet regelmatig een sprintje naar de hengel omdat we beet hebben, we vangen wel wat maar het zijn kleintjes.
Voor we het in de gaten hebben is het alweer tijd om eten te maken en nuttigen we dat lekker buiten op.
Nog even onze serie kijken en dan gaan we lekker slapen.
