Ontmoeting

26 juli 2025 - Göteborg, Zweden

Zweden 26 july 2025

We hebben lekker uitgeslapen, het weer is goed maar beduidend koeler. Vandaag moeten we om 16.15 in Göteborg zijn, de boot gaat namelijk om 16.45. Onze laatste dag, maar nog wel tijd om nog wat te doen. Kor had gisteren al wat andere plekjes gezien om te vissen, dus we pakken onze spinhengels en lopen er naar toe. Er liggen allemaal hele grote stenen in het water, deze liggen tegen elkaar aan of over elkaar, soms met grote spleten ertussen. Het is soms ff goed kijken waar we langs moeten, het lijkt soms of je zo van de ene steen naar de andere kan lopen, maar als je er bent zit er toch weer water tussen. Maar goed na wat klim en klauterwerk komen we daar waar we willen zijn. Kor gooit zijn lijn uit, maar zit gelijk vast, kor is niet blij. Gelukkig krijgt hij hem los. Na een paar worpen houden we het voor gezien, we gooien ook de lijn nog op een paar andere plekken uit, maar zien geen vis, jammer. Terug bij de camper, het is inmiddels 11.00 en besluiten we om dan maar alvast naar Göteborg te rijden, dat is twee en half uur vanaf deze locatie. We merken wel dat het hier veel drukker is, en komen vele camperaars tegen die naar het noorden rijden. Hier is ook meer landbouw omdat het hier vlakker is. Bijke stuurt nog een berichtje naar Michiel om te vragen of ze al in Zweden zijn. En ja hoor ze zijn al in Zweden en rijden richting Göteborg, nou dat is toevallig, wij ook. We delen elkaars locatie en zien elkaar om 14.00 bij de Bohus fort. Als we op de parkeerplaats aankomen, zien we de camperbus al staan, echter geen Michiel, Anet en de kinderen. Niet veel later komen zij terug van het fort, bijzonder om elkaar te ontmoeten hier in Zweden. We kletsen wat, delen nog wat camper en visstekken en dan nemen we afscheid. Wensen hun veel plezier en wij gaan naar de boot. Alles loopt heel soepel en gesmeerd bij de boot, is altijd goed georganiseerd. Precies op tijd vertrekt de boot en om 20.15 zijn we in frederikshavn. We besluiten om eerst nog een stuk te rijden, om 11.00 nog een vette hap bij de Mac en tegen 0.00 zetten we de camper op een parkeerplaats. Het is mooi geweest morgen weer verder. 

Foto’s

1 Reactie

  1. Jan& Stien:
    29 juli 2025
    Wat gezellig he dat jullie elkaar nog tegen kwamen....