De overtocht naar Goteborg
5 juli 2025 - Hirtshals, Denemarken
Zweden 5 juli 2025
Eenmaal op de boot aangekomen snel de camper uit en op zoek naar een bank om op te slapen. We vinden gelukkig een plekje, het is geen brede bank maar gek genoeg slapen we er wel. We lijken wel een stel zwervers met een dekentje en een plastic tasje met wat eten slapen op een smal bankje. Maakt niet uit niemand die ons hier kent en waarschijnlijk niemand gaat ons onthouden. Als we van de boot afrijden om vier uur s’morgens is het alweer helemaal licht , het regent en de lucht is zwaarbewolkt en het ziet er niet naar uit dat het snel droog gaat worden. We besluiten Gotenburg uit te rijden en daar een parkeerplaats te zoeken om nog wat te gaan slapen. Twintig kilometer verderop vinden we de geschikte plaats en kruipen nog even op bedje om tegen tien uur weer wakker te worden. Wanneer we wakker worden lekt de camper, het water druppelt langs het middelste dakraam. Weer een onaangename verrassing het zit nog niet echt mee deze vakantie. Het is vandaag zaterdag en op zondag hebben we een bezichtiging van een huis in Halleförs ongeveer 350 kilometer naar het noorden een paar kilometer van Fredrikstad. Omdat we uit ervaring weten dat het rijden over wegen hier niet zo snel gaat gaan we na het ontbijt gelijk maar op pad. Onderweg zien we nog 2 herten en een vosje in de weilanden. We proberen zo dicht mogelijk in de buurt te komen van de huizen die we gaan bezichtigen, want tijdens het rijden vind Bijke nog een woning die een bezichtiging waard is . We moeten uiteraard ook nog langs een benzinestation want de diesel is bijna op en water moet aangevuld . Ook willen we langs een bouwmarkt om siliconen kit te halen om de lekkage van het dakraam te fiksen. Gelukkig lukt dit allemaal en vinden we een mooi rustig plekje aan het östersjön meer een prima plek om even te vissen wat we echter niet doen , omdat het simpelweg te koud is en te hard regent. Kor maakt nog een heerlijk maaltje en we kruipen er vandaag maar mooi op tijd in want morgen wordt een spannende dag.

😗
Wat leuk met jullie mee te lezen en te leven op weg naar nieuw avontuur ...Veel geluk ..
Liefs Ingrid
Dank je wel, en ja we zijn begonnen aan een nieuw hoofdstuk in ons leven. Ons motto nu is: niks moet, niksen mag.
Liefs kor en bijke