We kunnen weer verder!

4 juli 2025 - Oldenburg, Duitsland

Zweden 4 juli 2025

De wekker gaat om 7 uur en wij gaan even lekker ontbijten om maar klaar te staan wanneer de monteurs van de garage arriveren, hopend dat we gelijk aan de beurt zijn. De monteurs hebben er zin in zo te zien want de eerste staat om half acht al voor de deur te trappelen om naar binnen te kunnen. Als om acht uur de garage open gaat zijn we gelukkig gelijk aan de beurt. Er blijkt een olie reservoir te lekken en daardoor verloren we olie, het was maar goed dat we gelijk gestopt zijn anders hadden we grotere problemen gehad met de motor, waarschijnlijk waren de gevolgen dan niet te overzien. Maar goed het is mooi weer en we moeten wachten op een nieuw olie reservoir wat gelukkig nog deze dag om elf uur morgens geleverd wordt. Tot die tijd kunnen we niets, dan maar het beste er van maken en wat lekkers halen bij de Aldi die op een 300 meter lopen van de garage zit. Na het inslaan van lekkere berlinerbollen , chocoladebroodjes , kaasbroodjes en kaneel-broodjes ,cola en tandpasta ( vergeten)is onze camper al weer bijna klaar. Gelukkig kunnen we onze weg vervolgen om twaalf uur, we berusten er in dat wij de boot van half vijf niet gaan halen en bellen met STENA-LINE of wij niet een boot later kunnen. Dat is geen probleem gelukkig, tegen betaling van wat extra geld uiteraard want niets is meer gratis in deze wereld. We zijn blij dat we weer rijden en het weer goed is, we schieten lekker op tot dat we in de buurt komen van Hamburg, hier begint de ellende die wij ieder jaar proberen te vermijden. Altijd zijn ze er met de ringweg bezig al vanaf 2014 toen wij er voor het eerst langs kwamen. Nu in 2025 zijn ze nog steeds bezig en lijkt het of het ieder jaar erger wordt en er niets afgemaakt wordt. File al ver voor Hamburg, dit belooft niet veel goeds . Na 3 files en al anderhalf uur vertraging zijn we op de helft van Hamburg. Nu nog Hamburg uit zien te komen. We komen er uit ,maar het is ons duidelijk de boot van half negen ook niet gaan halen en bellen daarom maar weer met STENA-LINE. Nu kunnen we tegen betaling uiteraard de boot van half een s’nachts nemen. Als we om half elf eindelijk in Hirchhals aan komen staan er nog niet veel in de wachtrij en na de bijbetaling mogen we aansluiten . We kunnen nog een uurtje op bed gaan liggen om te rusten en rijden om twaalf uur s’nachts de boot op .

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

Foto’s

2 Reacties

  1. Peter Roffel:
    6 juli 2025
    Hallo Byke en Cor ,
    Vind het bijzonder knap dat jullie deze stap maken om naar Zweden te gaan wonen , en eigelijk alles achter laten in nederland jullie kinderen , kleinkinderen en je Moeder Byke en famillie en al je dierbare vrienden allemaal , daar heb ik heel veel respect voor maar begrijp jullie heel goed .
    Hoop dat jullie snel wat vinden daar in Zweden een leuk huis waar jullie in de toekomst kunnen wonen en leven een geweldige uitdaging allemaal wat jullie wens is tenslotte .

    Wens jullie het alle Beste, en hopelijk vinden jullie de komende tijd gauw wat en heel veel Plezier en blijf gezond met elkaar Lieve Byke en Cor .
  2. Bijke visser:
    6 juli 2025
    Komt allemaal goed Peter, zweden is niet aan het einde van de wereld 😀