Reisdag

7 augustus 2025 - Ardala, Zweden

Donderdag 7 augustus 

Het is nog 500 kilometer naar Fredrikshaven in noord Denemarken en we zijn op tijd wakker om daar lekker op tijd te zijn. We hoopten dat er geen files zouden zijn voor en in Hamburg, maar nu konden we moeiteloos in de file plaatsnemen, is het Hamburg toch weer gelukt ons in een file te krijgen. Gelukkig rijden we na een half uurtje weer lekker door en zijn na een paar kleine pauzes om vier uur in fredrikshaven . Mooi nog even de tijd om wat te eten voordat we de boot op gaan. Het was niet echt druk op de boot, de meeste vakantiegangers zijn namelijk al op plek van bestemming. Wel veel Zweden en Noren die dan gelijk van de gelegenheid gebruik maken om goedkoop drank in te slaan. Wij zaten even op een bankje voor de uitgang van de belasting vrije winkel en de een na de andere Zweed of Noor kwam naar buiten met ieder een steekwagentje volgeladen met bier. De Bonnie Sint clair’s deden het op een andere manier, zij deden het in een dichte trolley of koffer. Zo kon je niet zien dat ze afgeladen met drank de boot verlieten. We rijden om half negen van de boot ons nieuwe thuisland binnen en rijden vervolgens nog eens anderhalf uur op de E20 naar het noorden. We stoppen op een parkeerplaats om te overnachten en rijden morgen de laatste tweehonderdvijftig kilometer naar Ludvika.

Foto’s