Stensjön

9 augustus 2025 - Stensjön, Zweden

Zaterdag 9 augustus 

Vroeg zijn we wakker en het zonnetje schijnt heerlijk we staan beschut in het bos en besluiten lekker buiten te gaan ontbijten. Gisteren met boodschappen hadden we een lekker heel en vers brood gekocht die moet natuurlijk niet oud worden en eten de andere helft die we gisteren over hadden op. Weer eens wat anders als die broodjes uit de oven. Wanneer we afruimen komt de Zweedse man weer aanrijden om zijn fuiken te controleren. Wanneer hij terug is zijn we er als de kippen bij om zijn vangst te bekijken, helaas heeft hij weer geen geluk en zijn zijn fuiken leeg. We staan nog geruime tijd met de man te praten over het leven in Zweden en dat wij binnenkort landgenoten zijn , hij vindt het geweldig en wenst ons alle geluk wanneer we afscheid nemen. We willen graag vissen en vinden op het internet een leuke locatie waar regelmatig vis gevangen wordt ,Stensjön een klein meertje in de buurt van Falun , dus maar weer op reis. Wanneer we er tegen drieën aankomen zien we verschillende vis plekken en shelters. Precies wat we zoeken een mooi meertje om lekker te vissen, we kunnen echter alleen geen viskaart kopen met de swiss app die aan je Zweedse bankrekening gekoppeld is. Maar ja die hebben we nog niet en lopen teleurgesteld naar het meer. Daar vragen we een vrouw of zij de beheerder is van het meer en hoe wij eventueel een viskaart kunnen kopen. Zij helpt ons geweldig en betaald twee viskaarten via haar bank en wij geven haar Euro’s. Probleem opgelost wij kunnen morgen vissen, nu zal je zeggen waarom niet vandaag? Nou het zijn dagkaarten,dus geldig van 00,00 uur tot 24.00 uur en het is inmiddels ver in de middag. Dan maar weer een mooie wandeling maken even rond het meer. Heerlijk gewandeld door de bossen en langs het meer. Wanneer Bijke ineens een slang ziet is ze bang, het blijkt helemaal geen slang te zijn maar een veel voorkomende Hazelworm een pootloze hagedis. Wij hadden hem nog nooit gezien, alhoewel hij in bijna geheel Europa voorkomt. Wanneer we terug zijn bij de camper snel even eten en niet te laat naar bed , morgenochtend moet er op tijd gevist worden.

2 Reacties

  1. Gea van Dijken:
    18 augustus 2025
    Top lieverds Veel succes
  2. Bijke visser:
    18 augustus 2025
    Dank je wel Gea 😘