Bijzondere camping, maar zo leuk!

4 augustus 2021 - Gullspång N, Zweden

Zweden 4 Augustus 2021

Vroeg wakker op onze privé kampeer plek. Het is nog behoorlijk fris in de ochtend , ook omdat we in de schaduwkant van het meer staan. We zien de zon naar de overkant schijnen en de bomen langs het idyllische meertje steken helder groen af tegen de blauwe lucht. We hebben heerlijk geslapen in deze oase van rust. Na het ontbijt moeten we helaas deze plek verlaten om richting camping arashult in Gullspang te vertrekken. We rijden door enorm grote dennenbossen over een smalle weg die er doorheen slingert. In het mooie glooiende landschap is er af en toe een meertje links of rechts als we weer op een laag punt zijn. Omdat we gisteren al richting camping zijn gereden hoeven we nog maar een uurtje tot onze nieuwe camping. Ons doel is om s’ochtends ergens bij een meertje of een rivier nog even te gaan vissen. Op maps me zien we een klein riviertje en een kanaal vlak bij elkaar en ook nog op onze route. Helaas kunnen we de camper niet dicht bij het kanaal krijgen en is het riviertje niets meer dan een formaat sloot. We besluiten daarom maar door te rijden naar onze camping. Als we om een uur of elf arriveren worden we vriendelijk geholpen door de eigenaren. We hadden gisteren gereserveerd voor 3 nachten ,maar het zag er zo leuk uit dat we gelijk maar 1 nachtje extra gedaan hebben. Deze camping is niet zo groot , 44 plaatsen ongeveer en nog een dozijn huisjes. Iedere campingplek heeft iets eigens, de ene heeft een steiger , de ander een prieeltje die weer een zitje bij de vuurplaats ( vuurplaats op elke plek) kort om iedere plaats is uniek. Ook zijn de plaatsen her en der verspreid over het terrein. Wij staan op een mooie ruime plek aan een watertje, met een zitje voor de vuurplaats. Het is prachtig weer en besluiten de voortent niet op te zetten, alleen de luifel moet genoeg zijn. We gaan er vanuit dat het gewoon droog blijft de komende 3 dagen . Als we alles geïnstalleerd hebben maken we een snelle lunch om vervolgens een stuk te gaan wandelen. We proberen naar het Vanern meer te lopen om te kijken waar we kunnen vissen morgen. Helaas hoe mooi alles ook is ( de wandeling door het bos er naartoe) we komen niet bij de waterkant. Terug wandelend naar de camping kijken we eens goed om ons heen en ontdekken verschillende planten, paddenstoelen en bessen. We kennen alleen de blauwe bosbes als eetbaar. Na een paar geprobeerd te hebben gaan we naar de camping terug. Als we nog een rondje camping dan zien we echt hoe leuk deze camping is opgezet. Bij de receptie is het net een klein museum uit de jaren  ‘20 tot en met ‘70. Van oude auto’s ,tractoren en brommers oude gereedschappen en kruideniers benodigdheden oude fietsen en andere prullaria heel leuk gedaan. Dit geheel geeft deze camping zijn eigen sfeer en charmes. Het is inmiddels weer etenstijd en na een lekker maaltje halen we de fietsen van de camper. We gaan op de fiets kijken of we in de andere richting een geschikte visplek kunnen vinden. Het is maar een kilometer of 7 fietsen om in de bewoonde wereld te komen. Bij de jachthaven of de vuurtoren kunnen we bij het water komen om te vissen. Hier willen we morgen op de fiets naar toe om te vissen. Tijdens de terugreis is de accu van Kor zijn elektrische fiets leeg. Hierdoor moet hij de laatste 3 kilometer zeer zwaar trappen. Op de terugreis zag Bijke nog een das voorbij schieten, Kor heeft hem gemist helaas ( hij was te druk met zijn accu) . Na nog even buiten gezeten te hebben gaan we snel naar binnen want het koelt s’avonds snel af.

1. Jolande:
    6 augustus 2021