In the middle of nowhere

3 augustus 2021 - Forsvik, Zweden

Zweden 3 augustus 2021

Vroeg wakker en klaar om te vertrekken, Kor moet alleen nog even naar de receptie om te betalen, terwijl  Bijke de laatste spullen inpakt en vast zet.

We vertrekken om een uur of tien en gaan eerst op zoek naar een pompstation want helaas loopt ons campertje niet op water. Als we er geen tegen komen besluit Kor maar even te gaan vragen bij een winkel waar ze alleen ijshockey sportspullen verkopen. Gelukkig is het vlak bij, als de tank weer vol zit vervolgen we onze reis naar een camping in forsvik, ook dit noemt zich een natuur camping. Als we een paar uur later op de camping aankomen vertellen ze ons dat als we niet gereserveerd hebben er geen plaats meer voor ons is. We hebben inderdaad niet gereserveerd en moeten dus verder gaan zoeken. Op Campercontact vinden we nog een camping die ons heel leuk lijkt, echter deze heeft pas morgen een plaatsje voor ons. We besluiten gewoon maar door te rijden en desnoods maar een nacht ergens op een parkeerplaats te gaan staan. Of een andere leuke camping. Na een half uurtje rijden ziet Bijke op maps me dat we tussen twee kleine meertjes door rijden. Zullen we even gaan kijken zegt ze en Kor gaat gelijk rechts richting het meertje , echter een verbodsbord weerhoudt hem om verder te rijden. Teleurgesteld keren we en rijden verder maar nog geen 50 meter verder is de afslag naar het linker meer. Het is hier prachtig ,mooi meer omringd door bomen en kristal helder water. Een steiger en een vaste vuurplaats met een bankje. Er is hier geen toilet of douche, geen receptie en al helemaal geen andere mensen. We hebben een privé camping ,het zogenaamde wild kamperen is in Zweden toegestaan als er geen borden staan . Wij hebben geen borden gezien en besluiten hier deze nacht te blijven. Dat kan gemakkelijk want onze watertank is nog half vol en de accu van ons stroom gaat op zonne-energie en deze is door de vele zon van vandaag ook helemaal vol. De koelkast doen we inmiddels op gas dus er is geen enkele belemmering om niet te blijven. Het weer is goed en we zitten lekker in de zon over het meertje te kijken. We gaan hout verzamelen zegt Bijke dan hebben we straks een mooi kampvuur. Dan gaan we vissen en als we dan een zalm of forel vangen gaat hij op de grill . Al snel hebben we een grote stapel hout gesprokkeld, genoeg om de hele avond te stoken. Helaas vangen we tijdens het vissen geen zalm of forel, alleen een paar kleine voorntjes. Het uitzicht over het meer maakt alles goed. De rust en de stilte van de natuur is hier oorverdovend rustgevend, dit is wat er met absolute rust bedoeld wordt. Bij gebrek aan vis maakt Kor snel even een pasta, de maagjes moeten wel gevuld worden natuurlijk. We zitten tot laat bij het kampvuur en genieten van alles wat er om ons heen is, mooie natuur ,rust , prachtig meer, gewoon alles. Als het hout helemaal op is en het vuur dooft, word het tijd om te gaan slapen. Aan alle mooie dingen komt een eind en deze dag is met zekerheid een van de mooiste kampeer ervaringen van ons. TOP DAGJE

1. Hilda Meima:
    6 augustus 2021
    Wauw. Dat is pas genieten!!