Hetteboda wildernis camping

2 augustus 2021 - Urshult, Zweden

Zweden 2 Augustus 2021

Als we wakker worden om een uurtje of acht horen we een hard gekletter op de camper en dat belooft niet veel goeds. Inderdaad het regent en niet zo’n beetje ook. We rommelen wat aan en nemen een stevig ontbijt, Bijke is koud en moe en gaat nog even weer liggen. Als ze om een uurtje of half twaalf weer wakker wordt is het gelukkig gestopt met regenen en probeert de zon het wolkendek open te breken. Als de zon er bij is het gelijk lekker qua temperatuur en het ziet er allemaal een stuk vriendelijker uit. We willen vanmiddag een stukje gaan fietsen in de omgeving van Urshult . Asnen een groot natuurgebied vlakbij is ons doel . We kunnen niet alles gaan zien want het strekt zich uit over een oppervlakte 10 bij 40 kilometer en Urshult is het begin. Na een fietstochtje van een kilometer of 7 door een mooi bos met naaldbomen en op de grond een grote diversiteit aan planten, mossen en vruchtenstruiken komen we aan bij het begin van het Asnen . Het is een groot meren gebied met honderden eilandjes. Eigenlijk moet je dit met een boot doen maar die hebben we niet bij ons helaas . Na een tijdje rond gefietst te hebben gaan we terug naar de camping. Het is nog steeds droog en begint zowaar de zon te schijnen, hierdoor lijkt de natuur om ons heen nog mooier dan hij is en komen de kleuren veel helderder bij ons binnen. Gelukkig is de voortent hierdoor droog geworden en kunnen we alles droog afbreken en in de desbetreffende zakken doen. Dat scheelt ons morgen weer tijd . We gaan morgen namelijk vertrekken naar een andere wildernis camping. Als alles is opgeruimd snel even wat eten en nog even vissen in het grote meer. Na een paar gevangen te hebben betrekt de lucht en begint het te regen. We pakken snel onze spullen en gaan terug naar de camper. Als het een half uur later weer droog is gaan we snel weer terug om verder te vissen. We zitten hier tot de duisternis invalt en we het niet meer goed kunnen zien. Eigenlijk weer te lang want het koelt best wel af s’avonds .

1. Jeanet:
    5 augustus 2021
    Ik zit weer volop van kor zijn verhalen te genieten.
    Dank je wel dat je on mee neemt op jullie reis.