Mijn held !

5 augustus 2021 - Gullspång, Zweden

Zweden 5 Augustus 2021

Na een heerlijke nacht op ons prima camperbedje nemen we een lekker bakje crisp . We gaan vandaag vissen in het grote Vanern meer, met 5655 vierkante kilometer het grootste meer van Zweden. We gaan op de fiets en dat is nog wel even passen en meten om alles mee te krijgen. We nemen nogal wat mee alleen een broodje voor de lunch ontbreekt nog. In een plaatsje  vlakbij( Gullspang ) is een supermarkt waar we een paar lekkere broodjes halen . We fietsen in een klein half uur naar Otterbacken. Gisteren hebben we besloten om op een pier voorbij de vuurtoren te gaan vissen. Het weer is fantastisch de zon schijnt en er staat een zacht briesje ideaal weer voor een dagje vissen. De pier was zeer slecht beloopbaar en we moesten de fietsen aan het begin laten staan. Als we eindelijk naar onze vis stek geklauterd waren begonnen we te vissen. Wij hadden er reuze veel zin in, echter de vissen hadden andere plannen . Na drie uur vissen had Bijke één grote brasem en Kor één voorn. Als Bijke het nog iets dichter bij de rietkraag probeert komt ze vast te zitten in het riet. Kor moet het water in om haar uitrusting heel weer aan de kant te krijgen. We besluiten om het  hierna op een andere plaats nog een keer te proberen. Na al onze spullen weer ingepakt te hebben rijden we een kilometer terug om ons geluk bij de pier van de haven te proberen. Helaas hier ook geen vis maar wel weer lekker in het zonnetje gezeten. Hier geen riet om in vast te zitten , maar wel stenen en ja hoor Bijke zit weer vast. Dus Kor maar weer het heerlijk frisse water in om de uitrusting heelhuids aan land te brengen. Tegen een uur of zes gaan we weer naar de camping en besluiten morgen naar een ander meer te gaan. Iedereen is al bezig om hun kampvuur te ontsteken overal komen al rookpluimen boven de bomen uit. Wij hebben andere plannen en maken snel een paar lekkere wraps om vervolgens in het bos achter de camping in een uitkijktoren te gaan zitten wachten op wild . We hopen een eland te zien maar helaas het wild had er nog minder zin in dan de vissen van vanmiddag. Na een dik uur wachten gaan we in het donker weer teleurgesteld naar huis. Maar niet getreurd want het was een mooie dag en morgen is er weer een nieuwe. Yes yes

1. Jolande:
    6 augustus 2021
    Leuk hoor samen met de camper op stap
  2. Peter Roffel:
    9 augustus 2021
    Goeie avond Byke en Cor ,
    Wat genieten wij van jullie mooie verhalen wat een geweldige belevenis met de camper op de verschillende campings , sorrie dat ik hier nu pas op reageer komt door omstandigheden .
    Wens jullie een hele fijne vakantie veel Plezier en geniet er maar lekker van Toppers