Het is nog niet zo makkelijk.

6 augustus 2021 - Skagersvik, Zweden

Zweden 6 Augustus 2021

Vroeg wakker en de camping is nog gehuld in één serene rust. Langzaam wordt iedereen wakker en komt er meer geroezemoes. Het weer is gelukkig nog steeds goed en we gaan vandaag ook weer vissen. We besluiten naar het andere meer te fietsen, onze fietsen fungeren weer als pakezels, want alles moet natuurlijk mee. Hengels en een tas met eten en drinken bij Bijke achterop en Kor heeft de grote vistas en een tas met warmere kleding voor als het wat koeler wordt. Het skagern meer is her de op 18 na grootste van Zweden en ligt tussen de twee grootste meren in. Hiervoor hebben we een viskaart nodig deze kunnen we halen in de supermarkt waar ook een klein postagentschap zit. Als we ook nog wat lekkers hebben ingeslagen vervolgen we onze fietstocht op zoek naar een mooi plekje om te vissen. We fietsen door het heuvelachtige landschap langs het meer maar nergens kun je echt dicht bij komen en als je er wel dichtbij kon komen staat er weer een huis. We denken dat het zinloos is en besluiten terug te keren naar Skagersvik uiteindelijk vinden we een plek op een smalle steiger, hier moet het gaan lukken. Kor ziet kleine visjes zwemmen en zegt waar kleintjes zijn, zijn ook grote. Als hij na twee keer zijn hengel uitgegooid te hebben, hij al zijn haak en voerkorf kwijt is, komen er twee mannen op de steiger naast ons te staan. Deze gooien hun hengel uit en hup een mooie baars aan de haak. Dit gaat zo achter elkaar de ene na de andere grote baars wordt gevangen. We snappen het, we vissen met de verkeerde hengel. Snel pakken we onze andere hengel in de hoop ook snel een visje te vangen. Helaas blijken wij niet zo bedreven als de twee Zweden op de steiger naast ons. Hé roept Kor naar de mannen, waar zijn hier nog meer mooie en goede vis plaatsen? Ga daar maar heen, daar naast die brug wil het ook goed. Snel pakken we onze visspullen bij elkaar en verkassen naar het plekje naast de brug. Het steigertje was ook erg smal en het was passen en meten, en geen gekke dingen doen anders lag er 1 in. Na een paar keer vast gezeten te hebben en uiteraard ook weer een paar blinkers te hebben verspeeld, krijgen we het een beetje onder de knie. Ik bedoel hiermee het ingooien en weer binnen hengelen want een vis hebben we de hele dag niet gezien helaas. Gelukkig was het weer redelijk, het waaide niet extreem hard en de zon was regelmatig van de partij. Al vangen we niets het blijft leuk om te doen en zie het maar als een les voor de toekomst, altijd blijven door gaan want uiteindelijk wint de aanhouder. Als we honger beginnen te krijgen, fietsen we terug naar onze camper om op ons buitenkeukentje een lekker maaltje te bereiden. Na nog even buiten te hebben gezeten gaan we in de camper want het koelt s’avonds best wel af, hoe mooi het weer overdag ook is. We gaan plannen maken, wat we nog willen doen en waar we nog heen willen. Uiteindelijk komen we tot de conclusie dat onze vakantie te kort is voor al onze plannen en zullen dus nog eens terug moeten keren.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade