Boottocht van Flores naar Lombok

19 augustus 2018 - Labuanbajo, Indonesië

Zondag 19 August ,

Vandaag begint onze boottrip naar Lombok, vier dagen en drie nachten blijven wij op de boot. Om half acht moeten wij ons verzamelen bij het kantoor van de Touroperator . Wij zitten daarom ook al om zeven uur aan het ontbijt, gisteravond hebben wij al doorgegeven dat wij een bananenpannenkoek willen , zodat hij om zeven uur klaar staat voor ons. Stipt om zeven uur wordt ons eten geserveerd. Als wij richting Wanua, lopen wordt ons een paar keer gevraagd of wij een taxi willen. Iedere keer hoeven wij maar 50.000,- roepia te betalen. Wij vinden dat echter teveel en besluiten de ene kilometer te gegaan lopen, gisteren ging het ook prima dus moet het nu ook wel lukken. Als wij aankomen staan er veel mensen te wachten, iedereen schrijft zich in en loopt naar de haven om aan boord te gaan. Wij zitten met een man of twintig op een boot en er zitten deze keer geen Nederlanders bij. Na een korte uitleg van de kapitein begint de boot te varen. Wij varen langs tal van kleine eilandjes met mooie witte stranden , die afsteken tegen een helblauwe zee. Het eerste eiland waar we aanmeren heet pandau eiland , en is zo'n eilandje als eerder omschreven . Wij gaan hier snorkelen en zien vele gekleurde vissen in vele soorten en maten. Na een uurtje wordt het tijd om weer naar de boot te gaan, en verder te varen naar hiking eiland. Met kleine bootjes worden wij daar aan  land gebracht en kunnen wij een heuvel beklimmen, van hieruit hebben een prachtig uitzicht , niet alleen zien wij beneden ons drie prachtige witte stranden, ook hebben wij uitzicht over andere eilanden in de buurt. Deze zien er allemaal even prachtig uit, groene heuvels, mooie witte stranden en een helblauwe zee ervoor. Als wij terug zijn is het tijd voor lunch , nog tijdens de lunch begint de boot weer te varen. Wij zijn nu onderweg naar pink beach, dit heet zo omdat het strand roze opkleurt door het koraal wat er aanspoelt . Als wij aankomen varen zien wij er in eerste instantie niets van, het strand ziet er net zo uit als alle andere stranden. Wij snorkelen naar het strand en zien weer een heleboel mooie,gekleurde vissen. Er zitten nu wat meer grote vissen bij, het koraal is hier nog mooier als bij de eerdere stops . Wij blijven hier tot de zon bijna onder is en konden dus nog even een paar uur op het heerlijke strandje liggen zonnen. Als wij terug lopen naar het kleine bootje wat ons weer naar de grote boot brengt zien we een hele roze gloed aanspoelen op het strand, deze kleurt het zand helemaal roze. Nu begrijpen wij waarom dit pink beach genoemd word. Als wij weer aan  boord zijn varen wij naar een baai om daar voor anker te gaan om te overnachten . Het avondeten is inmiddels klaar en na een lekkere warme prak rijst is het snel naar bed, want morgenvroeg gaan wij om zes uur s'morgens weer varen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hannie:
    24 augustus 2018
    mooi dat jullie het zo naar de zin hebben
    liefs