Dan maar aan de cocktails

5 augustus 2016 - Malapascua, Filipijnen

Vrijdag 5 augustus,
Toen we wakker werden was het helaas geheel bewolkt en regende het. Kor was s'nachts ook al 2 x wakker geworden van heel harde regenbuien . Bij het ontbijt besluiten we geen trip te gaan doen met dit honden weer. We blijven eerst een tijdje in het resort hangen en kletsen en lezen wat. Toen het een beetje droger werd zijn we maar een stukje gaan lopen om lunch te scoren. In een restaurant op public beach hebben we heerlijk Thais gegeten, het was alleen een beetje prijzig. S'middags regende het ook regelmatig en konden niet veel meer doen als lezen eten en slapen. Wel hebben we deze middag gekeken wat we verder gaan doen deze vakantie en wat voor accomodaties er nog beschikbaar zijn. Nadat we onze plannen hadden gemaakt en het een en ander hadden geboekt zijn we gaan eten bij ging- ging's . S'avonds hebben we er een cocktail avond van gemaakt en zijn we gaan kaarten, wat uiteraard door Bijke gewonnen werd . Ze had er wel een kleinbeetje vals spel bij nodigen. Haha maar dat had Kor niet door, heb ik hem later verteld, had niks in de gaten met die cocktails! Morgen is weer een reisdag en gaan we dit prachtige eilandje weer verlaten.
Malapascua is in november 2013 zwaar getroffen door tyfoon Haiyan, je ziet op het gehele eiland wat voor verwoestende kracht deze tyfoon gehad heeft aan natuur en gebouwen. Op het gehele eiland zijn ze nog steeds bezig met het herbouwen van de huisjes, nu worden het wel stenen huisjes omdat velen van deze eilandbewoners hun hutjes zo de lucht in zagen vliegen. Het duurt allemaal zolang omdat ze geen geld hebben om de spullen te kopen, gaat in fases, en daarnaast het gereedschap is zeer beperkt. Hamer, spijkers, troffel, en een handzaag. We zagen ze zelfs hard houten balken over de lengte aan het doorzagen met een handzaagje, en die was al niet al te best meer. Respect voor hun doorzettingsvermogen.
We vragen aan Wolfgang ( de Duitse manager )hoe laat de boot vertrekt naar Maya. Om ongeveer 9 uur was het antwoord. Je moet je gewoon melden op het strand en ze brengen je voor 100 peso, in 30 minuten weer naar Cebu eiland. De cocktails beginnen nu goed te werken en we besluiten naar bed te gaan. We zijn inmiddels van kamer verwisseld en slapen nu boven, vlak onder een golfplaten dak. die nacht regent het zo hard dat we er een paar keer wakker van worden.

1. Hannie:
    11 augustus 2016
    lieve groetjes
  2. Fennie:
    15 augustus 2016
    Dat is een mooi geluid net als de caravan .als het maar niet lekt.ik ben s.maandags juillie verhalen lezen wand op camp is de Internet zeer slecht liefs van pap en mam