Moalboal

8 augustus 2016 - Moalboal, Filipijnen

Maandag 8 augustus ,
Toen we wakker werden besloten we een scooter te gaan huren , voor de komende 2 dagen dat we hier nog zijn. We verwachten nu het karige avondmaal van gister niet veel van het ontbijt en gaan met de scooter op weg naar panagsama beach een strand 8 km verderop. Het is hier veel levendiger als waar wij zitten en scoren er een lekker ontbijt. Hierna vertrekken we naar de Kawasan watervallen. Na een tijdje rijden bereiken we ze en stallen onze scooter. Bij de wandeling er naartoe loopt er een jongeman met ons mee hij verteld ons dat hij hier werkt. Eenmaal aangekomen bij de waterval spreekt hij ons weer aan en we kunnen met hem mee op het vlot naar de waterval en daarna nog naar een andere waterval waar je als je wilt van 10 meter hoogte in het water mag springen. En dat alles voor slechts 20€ p.p. toen we hem vertelden dat we dit niet gingen doen hoefden we alleen maar 6€ voor de tafel waar we aan zaten te betalen. We verklaarden hem voor gek en verlieten zonder voor de tafel te betalen. Kor had het heldere idee om via een andere weg proberen op een hoger niveau te komen. Hier liepen echter honden die ons al grommend en blaffend tegemoet kwamen, we maakten snel dat we weg kwamen. We vervolgden onze toer op zoek naar de hot springs , warme natuurlijke baden met een helende werking. Ook deze vonden we snel en na 10 min wandelen door een klein berg dorpje kwamen we bij de poort. We betaalden 20 peso entree en kwamen aan bij 3 verschillende van nature warme bronnen. De eerste was 42,6 gr en een beetje te warm, de andere 2 waren 36,2 gr en 35,1gr deze waren wel te doen. Het stonk alleen een beetje naar zwavel . Het is een soort van wellness maar dan puur in de natuur. Na een tijdje badderen in de wellness gingen we op zoek naar iets te eten want we hadden trek gekregen. Bij een warme bakker in een klein plaatsje kochten we wat lekkere broodjes. Terwijl we deze aan het eten waren begon het uit het niets heel hard te regenen. Dit duurde een kwartiertje en daarna was het gewoon weer zonnig en droog, zoals de rest van de dag. Gelukkig maar dat het af en toe regent, want dan blijft alles mooi groen. Toen naar de laatste waterval, dit was een hele mooie en je kon er heen zwemmen en onder gaan staan. Dit hebben we maar niet gedaan want het water kletterde van een meter of 40 hoog naar beneden . Wel was het een prachtig gezicht, dat denderende en snel stromende water, in een decor van ongerepte jungle.  Op de weg terug naar Moalboal besluiten we weer op panagsama beach ons avondeten te halen en belanden bij een Thais restaurant , waar we heerlijk eten. We kopen nog een fles cola en een flesje rum ( rum is hier goedkoper dan cola ) in totaal kost dit € 2,-. Snel terug naar Moalboal beach resort, want Kor wil liever niet dij donker over de slechte weg ernaartoe rijden. We kletsen nog wat na over wat we beleefd hebben deze dag en drinken er een lekkere rum cola bij.

1. Hannie:
    14 augustus 2016
    prachtig zoals jullie het hebben maar ik mis je wel dus ik zal blij zijn als jullie weer heelhuids terug zijn XXXXX