Palawan

26 juli 2016 - Puerto Princesa, Filipijnen

Dinsdag 26 juli.
Vlucht van Shanghai 0.00 naar Manilla was om 4.30. Ook deze vlucht was weer een uur vertraagd, waarom, geen idee. Wij vonden het niet zo erg, onze volgende vlucht zou pas om 9.30 zijn naar Palawan. Om van het international AirPort af te komen stonden er bussen klaar om je naar de vertrekhallen te brengen van de binnenlandse vluchten. Toen we in wilden checken konden we nergens de incheck balie van Air asia vinden, na navraag bleek dat we bij de verkeerde vertrekhal afgezet waren. Opnieuw met de bus, duurde een uur voordat die er was en voor dat we er erg in hadden was het al tijd om te boarden.

Vliegveld van Porto Princessa is klein, en onze rugzakken komen dan ook snel van de bagageband af. Buiten staan de taxi's ons alweer op te wachten de ene nog beter en goedkoper dan de andere. Ze willen gelijk weten waar je naartoe gaat, en dan is het gelijk moeilijk en ver en eigenlijk niet te doen, maar voor 80€ kunnen ze ons wel brengen. We zeggen dat we met de bus gaan , bus terminal is 7 km verder, stap maar in zegt een chauffeur . We besluiten eerst zelf op zoek te gaan en na 5 min lopen spreekt een Rus ons aan. Hij kan ons een busrit naar ons adres aanbieden voor €10- dit lijkt ons wel wat heel wat beter als de €80 van de taxichauffeur . Bijke zegt we moeten wel eerst nog bij een geldautomaat langs want waar we heengaan is er geen. Na een lekker koud colaatje in het restaurant van die Rus  ons ook nog vertellen dat als je een tripje wilt doen je hem maar hoeft te bellen en hij regelt het goedkoop. Na een tijdje komt ons busje voorrijden en we vertrekken naar san Vicente . Toen we bijna porto prince uitreden en nog steeds geen geldautomaat hadden gehad zegt Kor tegen de chauffeur " don't forgot the ATM machine ???? De bus werd gekeerd en we reden terug naar een pin automaat . We reden in zo'n 3.5 uur naar San Vicente . Wij dachten ze zetten ons bij het resort af maar deze bleek zo'n 70 km verderop te liggen en de bus ging niet verder. Na veel gekissebis en frustraties en kwaadheid besluiten we als laatste vervoermiddel een boot te nemen . Om 19.00 uur komen we aan op de plaats van bestemming . Jammer dat het donker is want het ziet er in het donker al mooi uit! Na even gedoucht te hebben snel wat eten en daarna lekker in bed. Want een echt bed hebben we al 2 nachten niet gezien.

1. Hannie:
    3 augustus 2016
    Godverdomme wat zullen jullie kwaad geweest zijn maar toch komt alles op de duur weer
    goed lekker bed en goed slapen morgen zal het beter gaan.
    liefs en knuffel
  2. Jeanet:
    3 augustus 2016
    Het loopt niet echt soepeltjes wel?
  3. Bijke:
    4 augustus 2016
    Hmm ja zoiets was het wel Hannie, en diegene waar we het geboekt hadden was volgens mij ondergedoken.
    Nee het verloopt idd niet altijd soepeltjes maar dat maakt het ook wel weer leuk achteraf, en hebben we ook wat te vertellen anders wordt het saai leesvoer :-)
  4. Fennie:
    8 augustus 2016
    Dar was echt even pet dag maar gelukkig nou even betere bed nog Dan is de dag weer goed pap en mam