Shanghai

25 juli 2016 - Shanghai, China

Maandag 25 juli , het is 15.30 uur als we landen in Shanghai en 8 uur later vliegen we pas verder. We besluiten om met de trein de stad in te gaan. Je kunt met de metro , maar wij nemen de trein die brengt je in 15 min van het vliegveld naar het centrum van de stad met 300 km per uur, de Maglev. Na de trein moesten we alsnog overstappen op de metro om in het oude centrum te komen.Het was er warm zo'n 35  Gr en het heeft alles wat je van een grote stad verwacht , grote gebouwen ( wolkenkrabbers ) tram,trolleybus,metro en veel verkeer . Wel is het een van de schoonste steden die ik tot nu toe gezien heb. We waren van plan om de oude stad te gaan bezoeken maar dit is niet gelukt we werden 2 x de verkeerde kant op gestuurd. We hebben wat rond gelopen en indrukken van de stad gekregen, erg mooie en vooral grote gebouwen gezien die rondom een mooi groot park stonden. In een winkelcentrum wilden we nog snel even wat eten. Bij een eetgelegenheid die ons wel wat leek wilden we wat bestellen, we werden afgesnauwd met NO NOT en gingen weer weg . Volgens Kor was dit heel gewoon bij chinezen dat werd op zijn werk ook regelmatig gedaan door zijn baas richting klanten. Bij een andere eettent hebben we nog wel wat gegeten eerst een soort noodelsoep deze was niet lekker toen maar wat anders besteld wat wel te eten was. Weer terug met de metro en de trein naar het vliegveld . Om onze vlucht naar manilla te halen. Deze was helaas ook vertraagd en vertrok 1 uur later.

1. Jolanda:
    1 augustus 2016
    Bedankt voor de reisverhalen , ik vindt het altijd leuk om te lezen , ik ben benieuwd naar de volgende , heel veel plezier en doe voorzichtig .
    Gr jan en jolanda
  2. Stien:
    2 augustus 2016
    , waren jullie niet bang om je ✈️ te missen?
  3. Bijke:
    3 augustus 2016
    Dank je Jolande, gaan we doen!! Internet is hier heel traag, dus het lukt niet altijd om het te plaatsen. Foto,s komen ook nog.
    Nee stien, als je verdwaalt neem je toch de taxi naar het vliegveld, maar het is ons gelukt. Wij waren op tijd alleen de maatschappij had weer vertraging.