Als nog Tour C

1 augustus 2016 - El Nido, Filipijnen

Maandag 1 augustus.
 Na het ontbijt gingen we gelijk weer op zoek naar de man die ons de camping trip had verkocht. Maar zoals we al verwacht hadden was deze weer niet aanwezig. Wel zat zijn vrouw in het hokje vanwaaruit ze de tripjes verkochten. Ze zat er rustig haar kind de borst te geven en hoorde ons verhaal ongeïnteresseerd aan. Toen we vroegen waar haar man was kregen we weer te horen dat hij het druk had , hij was naar de markt . Dat is prima zeggen wij dan regelen we het wel met jou. We willen of ons geld terug of een vervangende trip zegt Kor. Geld terug kon niet maar een vervangende trip dat behoorde wel tot de mogelijkheden. We konden morgen wel met een ander tripje mee zei ze . Nou dat zal toch echt vandaag moeten zegt Kor want morgen vertrekken we weer. Uiteindelijk konden we met een snorkel trip mee die we eigenlijk de 2 e dag van onze kamping trip zouden doen. Deze leuke trip bracht ons weer naar leuke snorkel plaatsen , en mooie zandstrandjes. Ook was er weer een lekkere bbq bij inbegrepen , deze gingen we nuttigen op een klein maar o zo mooi strandje. Filipijnen hebben goed begrepen hoe ze met hun natuur moeten omgaan,na de bbq werd alles netjes opgeruimd en het strand net zo achter gelaten als toen we aankwamen. Bij eerdere reizen door Azië viel ons op dat het een zooitje aan het worden was b.v. Maleisië en Sri-Lanka . Gelukkig gaan zij er wel goed mee om. Tijdens de gehele trip heeft de zon geschenen, ook al uitzonderlijk want regen voert deze vakantie wel de boventoon. Toen we om een uur of half vijf weer terug waren, zijn we maar weer eens gaan kijken of die Pipo van het reisbureautje er al weer was. En wat denk je .... Nee hij was er niet. Hij had het nog steeds druk. ( de arme kerel je zou er medelijden mee krijgen. Pffff. ). Dan maar naar de kamer en even opfrissen, nog even genieten van het uitzicht over het strand van el nido, met z'n mooie witte zandstrand en de leuke bootjes. S'avonds voordat we ons avondeten gingen scoren, toch maar even kijken of onze "vriend" er was, weer tevergeefs. Lekker gegeten op ' t strand en daarna nog een bananenpannenkoeken gehaald bij een bakkerijtje. Toch nog een keer gekeken of Pipo er was maar je raad het druk- druk, is er niet. Toen maar snel naar bed ,want morgen gaan we weer reizen.

1. Hannie:
    11 augustus 2016
    Ja dat hadden jullie ook al gedacht ze hebben het altijd druk net zoals iedereen
    maar toch even ook een mooie trip ervoor terug hier is het K..T weer de verwarming even
    aan lekker warm morgen zal het beter worden.
    Liefs van mij XXX