Watervallen Balilihan

12 augustus 2016 - Loboc, Filipijnen

Vrijdag 12 augustus,
Omdat het ontbijt gisteren niet zoveel voorstelde, besluiten we broodjes bij de warme bakker te gaan eten. Gelijk daarna gaan we weg om een aantal watervallen te zoeken. Na een tijdje kwamen we bij de Kawasan waterval een prachtige waterval die zo'n 50 meter naar beneden denderde. We zwommen wat in het heldere water en genieten van de prachtige natuur er omheen. Erg druk was het er niet en we hadden dus mooi alle ruimte om van dit natuurschoon te genieten. We wilden verder rijden naar de waterval van Antequera , maar toen we naar de weg vroegen kregen we te horen dat deze was verwoest door de aardbeving van 2013. Dan maar op zoek naar andere watervallen dachten we. We vinden nog twee mooie in de buurt van Balilihan . Ook hier genieten we van het prachtige natuur verschijnsel . Om de entree gelden hoef je het zeker niet te laten, ze zijn tussen 20 en 50 peso p.p. inclusief parkeren.
Terug bij nipa hut konden we mee karaoke en ter ere van de verjaardag van de baas. We wilden echter weg want we wilden s'avonds nog aan komen op panglao eiland. Eerst gaan we met de bus, bij de terminal afgezet, vervolgens in de Tricycle naar de jeepeny station. De jeepeny stond al klaar en de rugzakken gingen op het dak. We zaten er met een mannetje of dertig in, en dachten die gaat zo rijden. Nee, fout er konden nog meer in. Als de bankjes vol zijn aan beide zijden komen er krukjes tevoorschijn die in het middenpad geplaatst worden. Na een half uurtje, inmiddels gaar van de hitte en nog 10 passagiers erbij ging die dan eindelijk.
Na een half uurtje rijden werden we uitgezet in het centrum van panglao eiland, vlakbij alona beach. We vroegen waar onze accommodatie was, en dat bleek 5 km terug te zijn. Eerst maar wat gegeten en vervolgens met een tricycle naar de accomodatie.
Daar hadden we een grote kamer, met banken, wel van Bamboo dus ver van comfortabel, en een senioren bed op 80 cm hoogte Haha

1. Hannie:
    19 augustus 2016
    Ja ja bultje bultje kan nog meer bij komt hier niet voor wat een ervaring zeg en een lekker groot bed en zacht <ha ha>
    mams