Bus reis Rantepao

18 juli 2014 - Rantepao, Indonesië

Vanochtend vroeg opgestaan, 04.15 worden we opgehaald door de taxi.
Op het vliegveld aangekomen, kom ik erachter dat we een uur te vroeg zijn.
Dit was de vlucht die gecanceld was door air Asia, we vliegen nu met Garunda om 7.00 ipv 6.00.
Voorspoedige vlucht en om 8.30 komen we aan in Makassar. We worden gelijk overspoelt door taxichauffeurs die ons overal naar toe willen brengen.
Maar wij nemen de bus, eerst naar een terminal en dan overstappen naar een luxe touringcar die ons naar Rantepao brengt.
Busreis van 8 uur voor de boeg, we brengen de tijd door met voornamelijk de omgeving bekijken en slapen.
Om tien is de bus vertrokken en komen om 19.00 s,avonds aan, 9 uur heeft het geduurd.
Bij aankomst weer een horde taxichauffeurs, eentje er tussen uit gepikt en die bracht ons naar Duta 88 cottage, verbaast waren ze over onze komst. Had vanuit thuis deze boeking telefonisch gemaakt, ze hadden geen email dus had geen andere keus. Het telefoongesprek ging toen moeizaam, mevrouw sprak slechts paar woorden Engels. Toen we aangaven dat we telefonisch deze boeking gemaakt hadden was het oké. Wilden ze ons in een soort bijgebouw plaatsen, daarmee gingen we niet akkoord, tonkonang geboekt, huis met een dak in de vorm van een boot. Traditionele toraja huis.
We waren nog bezig met uitpakken kwam er een man aan die ons gebracht had en ons een voorstel wou doen voor een tripje van 4 dagen. Hij wou ons de omgeving laten zien voor maar € 500,00. We hebben gezegd dat dat veel te veel geld was en dat we eerst wilden gaan eten. Na het eten, op tijd ons bedje ingedoken, reizen is vermoeiend.

1. Fennie:
    23 juli 2014
    nou fijn dat de berichtjes zijn aangekomen
    jammer dat het een week duurt
    maar niet getreurt het is goed zo
    en tot gauw maar geniet nog van deze dagen
    gr v pap en mam en heel veel kusjesssssssssssssssss