Ubud, down Hill met Wajan

12 juli 2014 - Ubud, Indonesië

Om acht uur worden we opgehaald en ons ontbijtje schiet er bij in. De fietsen zitten al in de auto. Eerst gaan we naar een plantage waar ze Luwak koffie maken. Op de plantage staan koffiebessen waar de Luwak (civetkat)verzot op is. Het dier verteert echter alleen het vruchtvlees, niet de pitten ( koffiebonen ). De uitwerpselen van de Luwak worden gedroogd, de schil wordt verwijdert en de bonen worden met de hand gesorteerd, daarna worden de bonen gebrand. De koffie levert een specifieke smaak op en is de duurste koffie van de wereld.

Na ongeveer een uur hebben we onze startplek bereikt, zijn behoorlijk hoog in de bergen. We gaan Down Hill fietsen dus weinig trappen en vooral veel remmen en uitkijken de wegen zijn erg slecht. Veel gaten en kapotte asfalt of geen asfalt. We gaan gelijk met behoorlijk tempo, het gaat echt snel, zelfs auto,s halen we in!!

Op de fiets zie je hoe mooi Bali is. Onze gids vertelt ons veel over de cultuur en laat ons veel zien. Onderweg ook nog een ceremonie gezien, erg mooi en bijzonder.

Om drie uur zijn we op ons eindpunt, we gaan ff eten.

Onze gids heeft ons bij de markt uitgezet in Ubud, wat een drukte en wat een hoeveelheid aan winkeltjes. Het duurt niet lang en het komt met bakken uit de lucht, onze eerste echte regenbui in Bali. Ondanks de regen hebben we een fantastische leuke dag gehad.