Klaralven rivier

8 augustus 2021 - Ekshärad, Zweden

Zweden 8 Augustus 2021

Het is mooi weer als we wakker worden en nadat we ons gedoucht hebben,nemen we snel een ontbijt en ruimen de laatste spulletjes op. We nemen nog snel wat foto’s van deze leuke camping, die leuke oude winkelstraat die ze gecreëerd hebben en dat oude benzinestation met die oude tractoren en auto moeten wel even vastgelegd worden. Al snel zijn we op de grote weg en gaan er een uurtje of drie over doen zegt maps me . De weg ernaartoe leid ons door het mooie Zweedse platteland. Licht glooiend en afwisselend bos en korenvelden dan weer onderbroken door zo’n mooi roodgeverfd huis of boerderij aan een adembenemend mooi meer. Genietend van de fantastische omgeving komen wat ons betreft veel te vroeg aan op onze nieuwe camping . Deze camping heeft volgens de eigenaar een free policy beleid,dat wil zeggen je mag staan waar je wilt en wil je morgen ergens anders staan is dat geen probleem. We zoeken een plaatsje dicht bij de rivier ( de klaverna). Eigenlijk stelt de camping niet zoveel voor het is een licht hellend grasveld naast de rivier. Maar van hieruit kun je we prachtige kano tripjes maken van een dag tot wel drie weken. We besluiten er eentje te gaan doen , niet van drie weken natuurlijk maar drie dagen dus twee nachten ergens anders slapen. Van de camping eigenaar krijgen we verschillende opties mee we moesten maar even nadenken welke we willen gaan doen. Dat kunnen we dat aan het einde van de dag nog even doorgeven. Van de twintig camping plaatsen die bezet zijn is zeker de helft Nederlander, ook onderweg er naar toe kwamen we heel veel Nederlandse auto’s tegen. Nu we dicht op de rivier staan willen we proberen op forel te vissen en installeren ons op de oever van de rivier. De zon schijnt heerlijk en het is behaaglijk warm, wel komen er meer en meer wolken. De wolken worden steeds donkerder en het worden er maar steeds meer en meer. De dreiging van regen wordt ons te groot en besluiten het hele spulletje maar op te pakken voordat we een nat pak krijgen. Net op tijd zijn we bij de camper en hebben we alles opgeruimd of het begint te regenen.  We besluiten deze regenbui te gebruiken om te gaan eten,dan kunnen we straks weer wat anders gaan doen als het droog is. Na een uurtje regen wordt het inderdaad weer droog en gaan we naar de camping eigenaar om onze keuze van trip door te geven,we nemen een kano tour van drie dagen en twee nachten op de Rotnan rivier. Een tour die normaalgesproken in Noorwegen begint maar door Corona mogen we Noorwegen niet in en begint hij bij de Noorse grens. Vol enthousiasme over ons nieuwe komende avontuur gaan we nog even vissen om vervolgens vroeg onder de wol te kruipen.

1. Peter Roffel:
    12 augustus 2021
    Byke en Cor jullie genieten echt van jullie vakantie , leuke ontdekkingen doen echt vakantie , leuke foto,s en geweldige leuke verhalen , nogmaals een fijne vakantie en geniet er lekker van met elkaar.
    Groeten van Dinie en Peter