Kota Kinabalu

9 augustus 2013 - Kota Kinabalu, Maleisië

7.30 de wekker heeft ons gewekt, koffer weer ingepakt, ontbijtje erin geschoven en uitgecheckt. De koffers mogen we laten staan die komen we later vandaag halen.
8.15 de taxi is er en brengt ons opnieuw naar Jesselton point. Het weer ziet er niet goed uit, donkere wolken hangen dreigend boven de zee. Het is niet druk nu bij het loket, ze vertelt dat de boten misschien niet gaan varen omdat er over een half uur regen komt. Hmmm we kopen toch een kaartje. Nog geen vijf minuten later en het valt met bakken uit de lucht, we kijken elkaar aan en besluiten de tickets weer terug te brengen. Er is daar ook een toeroperator dus we informeren of we nog naar het national park kunnen vandaag, maar nee dat lukt vandaag niet meer. Na overleg besluiten we op eigen gelegenheid daar heen te gaan, we kopen opnieuw lekkere donuts en zoeken een bus op. We zien wel hoe we er moeten komen.
9.30 citybus brengt ons naar het busstation, daar moeten we overstappen. De mensen zijn erg hulpvaardig en wijzen ons de juiste bus aan, want er staan hier wel heel erg veel bussen. Deze bus brengt ons naar de plaats waar de minivans vertrekken naar het national park. Dus opnieuw overstappen.
10.30 bij de minivans aangekomen, moeten we even wachten want de minivan is nog niet vol er moeten nog 5 mensen mee, oké we wachten en wachten.
11.15 gelukkig een familie nu is die vol en kunnen we gaan, en het regent nog steeds.
13.00 we zijn bij het national park, omdat dat op een zekere hoogte is, is het hier echt niet warm. We waren ook gekleed voor een stranddag en niet voor een wandeldag in de bergen. Door het vele regen, is het heel erg mistig geworden en je ziet weinig, wat te doen! Het regent nog steeds, geen regenkleding bij ons, geen wandelschoenen, allen strandlaken en snorkelspullen maar daar hebben we nu niks aan hier.
14.00 we gaan maar terug, dit heeft geen zin.
17.00 terug bij Gunthers, wat gedronken en de chauffeur gebeld van ons hotel, die zou ons hier weer ophalen met onze spullen.
17.30 chauffeur is er, en we vragen of hij ons bij de night market wil afzetten en onze koffers mee wil nemen naar het hotel. Dat wil die lieve schat wel doen. We zien hier allemaal verse vis op de bbq,s liggen en het water loopt ons in de mond. We zoeken wat garnalen uit en worden lekker klaargemaakt.
19.00 eten op maar we willen nog even verder kijken op de markt, overal eetstalletjes, verder op overal kip, dan verse vis tot enorme tonijn aan toe. Die wordt voor onze neus koppie kleiner gemaakt. Mensen hoeven hier echt niet te verhongeren, eten kost hier bijna niks. Iemand vertelde dat je van 1000 euro per maand goed van kan leven met een gezin.
21.00 we gaan terug naar het hotel en willen de bus nemen maar lang wachten is het ons duidelijk, die rijdt niet meer. Dan maar taxi, thuis komen doen we wel, adres in onze broekzak dus niks aan het handje.
22.00 lekker douchen en nog wat lezen en dan lekker slapen.