Pulau munaken

8 augustus 2013 - Kota Kinabalu, Maleisië

7.30 opgestaan en uitgecheckt voor 1 dag, we gaan naar Gunters Gasthaus.
8.00 de taxi brengt ons er naar toe. We checken in en gaan naar Jesselton Point.
8.30 opnieuw een taxi die ons er naartoe brengt. We staan in de rij voor een boot ticket. We moeten kiezen er zijn nl. 4 eilandjes. We willen naar Mamutik Islands. Hè hè eindelijk aan de beurt, sluiten ze het loket, nou ja!!
Boot is vol, hup in de andere rij, daar lukt het ons wel.
Omdat de boot om negen uur vertrekt kopen we nog wat drinken en donuts, die zagen er verrukkelijk uit, en we hebben ook nog niets gegeten. We gaan op een terras onze donuts eten en floep kor zit al onder de jam, ook ik neem een enorme hap en vervolgens zit ik helemaal onder de chocopasta, maar ze zijn verrukkelijk. Ergste zooi eraf gehaald.
9.00 op de boot, zwemvesten aan en gaan!
9.15 we zijn er al en het ziet er erg mooi uit, niet groot maar mooi strandje. We lopen nog een stukje om te kijken of er nog een ander strandje is maar dat is er niet en zoeken een mooi plekje uit. Begin gelijk maar de chocola uit mijn kleding te wassen in de zee en hang het op aan een paar takken, dat is wel droog om 4 uur want dan gaat de laatste boot terug. We zwemmen, luieren, zonnen en lezen wat en voor we er erg in hebben, moeten we alweer met de boot terug, jammer.
16.30 aan de wal en we hebben een berehonger. We lopen wat opzoek naar wat eetbaars maar weten niet zo goed wat we willen eten en besluiten bij Günter te gaan eten.
20.00 lekker gedoucht, dagboek bijgewerkt en we zijn op tijd gaan slapen. Morgen willen we naar een ander eilandje dus op tijd opstaan.