Kuala Lumpur dag 1

23 juli 2013 - Kuala Lumpur, Maleisië

5.00 wakker door gejengel door de luidsprekers, islamitisch hier ongeveer 65% van de bevolking.
11.30 toch weer in slaap gevallen en lekker uitgeslapen.
Douchen en eerst maar ontbijtje scoren. In het centrum bij een Engelse pub een Englisch breakfast genomen, goede bodem, we kunnen er weer ff tegenaan.
13.00 besloten om naar de Badu Caves te gaan met de taxi, ligt ongeveer 6 km buiten Kuala Lumpur.
Eerst kaartje kopen en dan met meneer de taxichauffeur mee. Taxirit van 40 minuten en dan rijden we de parkeerplaats op. Chauffeur stapt uit en laat ons zien waar we moeten zijn. Meter stond op 62 ringlet, hij zegt dat hij wel wacht op ons, oké . Eerst de terrariums bekeken met schildpadden, krokodillen, slangen en andere reptielen. Niet echt bijzonder, ff cola gekocht, nu gaan we de Badu Caves bekijken, om daar te komen moeten we een trap op van 272 treden, pfff bij deze temperatuur. De Badu Caves is voor de hindoes een religieuze plek en dat vieren ze met een festival in Januari duizenden gelovigen komen op deze plek dan. Gelukkig is het nu niet zo druk, onderweg zien we wat apen die uit de rotsen tevoorschijn komen. Eindelijk zijn we boven en betreden de grot, vond het niet bijzonder, maar ja ik ben dan ook geen hindoe. Leuk om gezien te hebben. We kijken nog beetje rond, komen we erachter dat ons flesje cola gejat is door een brutale aap!!!
15.30 zijn we terug bij de taxi, en de meter staat al op 100. Dom van ons, meter loopt gewoon door, maar goed we vragen of hij ons naar China Town kan brengen.
16.00 nemen we afscheid van de taxichauffeur en 40 euries lichter. Had andere voorstellingen bij China Town, grote markt met tassen, schoenen, kleding, enz. Maar terras gepakt en heerlijke verse jus, d orange gedronken.
17.30 heeft een vriendelijke man ons geholpen dat we de juiste bus kregen om terug te gaan naar Time Square. Bleek eigenlijk maar heel kort stukje te zijn, maar weet dat maar.
18.00 eten bij Ali Mama, was lekker en wiki dus kunnen alle apps en muiltjes bijwerken.
19.00 gevraagd hoe we het makkelijkst bij de Petronas Towers kunnen komen, meneer vertelt dat het makkelijkst gaat met de monorail! Goed uitgelegd door de meneer want we hebben het gevonden, 3 haltes verder uitstappen, stukje lopen en daar zijn ze dan, prachtig!!! Heel mooi verlicht, we schieten wat foto,s en gaan het gebouw in. Allemaal winkels, in de toren kom je niet op deze manier. Op de terugreis nog ff bij Ali Mama,s langs om wat te drinken en dan naar bed.