Perhentians dag 4

29 juli 2013 - Perhentian Islands, Maleisië

9.00 wakker en ontbijten bij watercolours. We verbazen ons over het werktempo, komt het vandaag niet dan morgen.
De bestelling komt 1 voor 1 op ons tafeltje na meerdere keren te vragen waar de rest blijft. Ongelofelijk!!
10.30 we hebben onze tas gepakt en hebben voor vandaag een kano gehuurd. Plus een waterdichte tas voor de camera,s.
We beginnen vol goede moet, willen naar het kleine eiland peddelen. Kecil Perhentians, maar komen er al gauw achter dat dat wel een beetje te ver is. We hebben wel vakantie en gaan ons daarom niet al te veel inspannen.
Turtle point is ons nieuwe doel, schildpad fotograferen als die boven komt. Dat lijkt makkelijker dan het is, de schildpad is snel gevonden, maar dan, ons kanootje is nogal wankel en gaat alles behalve de goede kant uit. Kor besluit om in het water te gaan met snorkel en houdt de kano op koers. Als die een teken geeft komt de schildpad naar boven. Schildpadden houden het lang vol, kan ik je zeggen, 10 minuten lijken een eeuwigheid te duren, en dan is kor de schildpad kwijt, grrrr. Even later zie ik hem in de verte boven komen, probeer nog wat foto,s te maken maar weet eigenlijk niet wat ik fotografeer. Het blijkt allemaal water te zijn. Op zoek naar een nieuwe en ook die is gauw gevonden, wij zijn echte schildpad speurneuzen geworden. Duurt niet lang en er komt een bootje voorbij en laat al zijn gasten in het water springen. Hmmm wordt bijna onmogelijk om nu nog een mooie foto te maken.
Maar gelukkig is kor er nog en duwt mij met de kano de mensen opzij zodra de schildpad naar boven komt. Resultaat zeer mooie foto,s, jippijaee!!!.
En nu moet kor weer in de kano, maar hoe, kano is zo wiebelig gaat niet goed komen. Kor zwemt naar de pier en van daaruit weer in de kano. Helemaal top.
12.00 peddelen we lekker naar turtle beach, the big one, als we er bijna zijn horen we water gespetter en zien allemaal kleine visjes in en uit het water springen. Het zijn er heel veel, prachtig.
We zijn er bijna en dan een golf en alles is nat, maar goed dat we een waterdichte tas hadden gehuurd, de rest droogt wel.
Genoten van de omgeving, veel foto,s gemaakt en lekker geluierd.
15.00 besluiten we om naar het kleine strandje te gaan, is klein stukje peddelen.
Er is bijna niemand hele strandje met 6 personen, duurt niet lang en we hebben dit paradijsje voor os alleen :-))
17.30 we moeten helaas weer terug en pakken opnieuw onze peddels.
Vlakbij turtle point, horen we opnieuw gekletter van water en krijgen nogmaals een fantastische voorstelling van springende vissen. Deze zijn vele malen groter, zilver met blauw op de rug, grootte van een makreel. Het had niet veel gescheeld of we hadden de boot vol gehad met vis. In een korte tijd springen ze zeker een afstand van 500 meter met zijn 500 of meer. Het is fantastisch om dit te zien. Maar zo snel als ze kwamen zo snel zijn ze ook weer verdwenen. Dus geen foto, helaas.
Als we bijna bij the reef zijn, ons stekkie, zitten we vast. T,is eb. Uit de boot dan maar, alleen lopen doet erg zeer, overal koraal, au au.
18.00 precies op tijd om de boot terug te brengen, maar bespreken gelijk voor morgen. T,was zo,n leuke dag!
21.00 eten bij the reef, hopelijk duurt het nu niet zo lang als laatst. De meeste maagjes zijn nu al gevuld alleen die van ons nog.
21.30 haha ons eten is er al. Garnalen met zoetzure saus en kor opnieuw met knoflook.
22.15 ff kaarten, kor wordt opnieuw ingemaakt en vind het denk ik niet zo leuk nu. Het is de bedoeling om 1000 punten te scoren, zijn eindscore was -520
24.00 het regent en onweert, maar das niet erg, t,is toch bedtijd.