Perhentians dag 5

30 juli 2013 - Perhentian Islands, Maleisië

9.00 lekker geslapen, ontbijten bij de reef, was niks bijzonders en besluiten nog een ontbijt te nemen. Nu bij de mama,s en die is echt lekker, banana Pancake voor mij en pineapple Pancake voor kor, fruit en yoghurt erbij, heerlijk.
10.00 we hadden de tas al gepakt, geen kleren, geen slippers, geen camera,s, alleen snorkel en handdoeken en drinken gaan mee. We gaan weer met de kano.
We peddelen gelijk naar turtle beach the big one en komen onze gids van boottripje tegen en kletsen nog wat met hem. We zwemmen, luieren, lezen en kletsen wat. Kor pakt nog ff de snorkel en komt met grote grijns uit het water, hij heeft een haai gezien.
14.30 peddelen we naar the small turtle beach en weer komen we de gids tegen. Kor vertelt van zijn haai en vervolgens laat hij zijn visvangst zien op de mobiel. Bij hem in de boot een Nederlands gezin en delen onze ervaringen.
We schrikken wakker om 17.30 en moeten huiswaarts, helaas komen we geen vliegende vissen meet tegen.
18.00 we wilden niet weer vast komen te zitten met de kano en besluiten door de vaargeul naar de kant te komen, dit gaat echter niet zoals verwacht en zitten weer vast. Nu missen we onze slippers echt.
19.00 het valt met bakken uit de lucht en onweer erbij, voor het eerst gaan we onderdak.
21.00 nog steeds niet droog maar onze maagjes knorren en besluiten een sprintje te nemen naar het restaurant.
Vissoep voor kor en een kippensoep voor mij, verrukkelijk en de hoeveelheid is niet normaal. Ieders een enorme soepkom, ter grote van een pan, vol.
22.00 voldaan terug naar ons hutje, het is inmiddels droog maar ook erg afgekoeld.
Moet nog ff inchecken voor morgen, maar internet werkt niet, grr.
We gaan verder met onze kaartcompetitie, kor wil revanche. En hij wint stand nu 4-2.
24.00 nog ff douchen, maar die voelt nu wel heel erg koud aan. De hele week al met koud water gedoucht, is geen warm water maar dat viel enorm mee, maar voelt nu echt koud. Wel snel klaar!
Koffer inpakken en slapen.