Perhentians Islands

25 juli 2013 - Perhentian Islands, Maleisië

5.30 taxi nodig, dus receptie gevraagd. Was wel laat volgens hem, taxi reden er nu haast niet en hij wist niet of we wel op tijd zouden zijn. Inmiddels hadden we al twee voorbij zien komen en besluiten om buiten te gaan staan. Meneer van de receptie was niet blij. Staan net buiten en alweer een taxi, wil ons brengen voor 110 ringlet. Dat is 27,50. Niet duur voor een rit van 45 minuten.
7.00 we zijn op het vliegveld. We moeten nog ff naar de balie om onze tickets te halen, worden we weer teruggestuurd naar een self service balie. Oké maar gedaan, we willen toch mee.
7.15 ingecheckt, 32kilo dus 2kilo teveel maar werd niets over gezegd, dame vond het belangrijker om te weten hoe je gedag zegt in het Nederlands.
Nog wat broodjes gekocht, we hebben nl.nog niks gehad en kor is vaak hongerig.
7.30 door de controle, vergeleken bij ons een farce, alles mag mee.
We lopen gelijk door naar de gate waar het vliegtuig al staat te wachten, air bus 300.
7.45 we zitten in het vliegtuig, na de nodige telling of iedereen aanwezig is, zeker 6x geteld, en de veiligheid instructies vertrekken we precies op tijd nl. 7.55.
8.40 we zijn geland, ging mooi snel.
8.50 onze bagage is sneller als wij. Het ligt op ons te wachten.
8.55 kopen bootticket en de taxi delen we met twee Chinese dames, het is immers wel crisis.
9.45 onze taxichauffeur leek wel speedy! We zijn mooi op tijd in Kota Besut. We moeten ons inschrijven wie we zijn en waar we verblijven.
10.30 we stappen in de boot, een speedboat met 400 PK. We stuiteren over het water, geweldig en gaan als een speer.
11.15 we zijn er, en wat is het hier fantastisch mooi!! Echte bounty eiland!!
11.30 we wonen voor 6 dagen op het strand op nr5. Prachtig huisje met veranda en fantastisch uitzicht.
We pakken een beetje uit en gaan naar turtle point, waar we lekker in slaap vallen.
Verkleurd gaan we terug om te douchen, onze maagjes beginnen te knorren.
Van 19 tot 20 geen eten in verband met ramadan.
20.00 we zitten bij een restaurant aan het strand en hebben reuze trek.
Kor rijst met kip. Bijke rijst met salade en fruit en reuzegarnalen van de bbq.
22.00 competitie jokeren is gestart. Bijke winnaar vandaag!
1.00 gauw naar bed, lekker bed niet te hard gelukkig.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade