Easy Rider Da Lat

3 augustus 2015 - Da Lat, Vietnam

Maandag 3 augustus. Vroeg wakker wederom snel op zoek naar een gelegenheid om een ontbijt te nemen. Ons hostel had geen ontbijt service. Snel gevonden lekker een broodje ei genomen. Precies om 9 uur kwamen Tam en Messi ons halen. We gingen achterop de motor mee. Eerst naar Robin Hill, mooi uitzicht over Da Lat. Ook is daar een kabelbaan hiermee gingen we naar beneden. Onder stonden ze ons weer op te wachten. Gelijk weer op de motor verder naar een mooie tempel ( boeddhistische ). Ook gingen we naar chicken village . Wij dachten zo iets als Barneveld maar nee het was een dorp met een grote kip als standbeeld. Wel was er een leuk verhaal bij , maar verder niets bijzonders. Toen verder naar een paddenstoelen kwekerij. Even in de kassen kijken hoe hier de paddenstoelen gekweekt worden. Daarna worden ze gedroogd in de zon en verscheept over de hele wereld. Vervolgens gingen we naar de Pongour waterval . Deze stond bovenaan op onze lijst, want hij zou bijzonder mooi zijn. Het klopte een prachtige waterval met meerdere etages . We bleven even om dit mooie schouwspel goed in ons op te nemen en vast te leggen op foto en film. Onze chauffeurs hadden inmiddels honger en we gingen lekker lunchen in een soort truckers café , maar dan op z'n Vietnames. We gingen daarna weer naar een waterval . Deze was kleiner en lang niet zo mooi als de Pongour waterval. Toen we net weer boven waren begon het ineens heel hard te regenen . Eigenlijk zouden we nog naar de gouden buddah gaan maar deze hebben we maar uit ons programma gehaald vanwege het slechte weer. Gelukkig hadden we onze regencape mee en kregen we een regenbroek van onze chauffeur. Dat was maar goed ook want een kleine regenbui werd een wolkbreuk . Maar ja dat kan gebeuren, het is immers regen seizoen. Verder mogen we niet klagen want tot nu toe hebben we heel mooi weer gehad. Tegen eten stijd werd het weer droog, en gingen we naar een restaurant waar ze verse Vietnamese loempia ' s verkochten. Deze werden niet gefrituurd maar moest je zelf inrollen. Wat verse kruiden, rijst en vlees en dat allemaal in een dun rijstenmievel . Heerlijk was het .