Floating market Can Tho

28 juli 2015 - Can Tho, Vietnam

Maandag 27 juli. We waren op tijd op het vliegveld . Onze vlucht ging om 8 uur en we waren er al om half 7. Het inchecken ging niet helemaal vlekkenloos . Ze konden onze namen niet vinden in de computer. We moesten eerst weer naar een andere balie en daar werd het hersteld. Vervolgens konden we gelukkig gewoon inchecken. Omdat we nog genoeg tijd over hadden hebben we maar even wat info gevraagd over de parels die ze verkopen op het vliegveld. Dit was zeer geestig mede omdat de verkoopsters gebrekkig Engels spreken . We gingen ditmaal met een klein vliegtuigje met propeller . Dit maken we niet zo vaak mee en Kor besluit er een foto van te nemen . Dit mocht echter niet,er kwam direct een boze militair aan die met briesende stem zei NO PICTURE !!! OK zegt kor, maar hij had er al 2 genomen ha ha . Na een zeer korte vlucht van nog geen 45 min waren we in Can Tho. Met de taxi naar ons hotel Kim LAN. Even opfrissen op de kamer. (We kregen van het hotel een gratis upgrade naar een luxe kamer). Omdat het nog vroeg was besluiten we om de stad per voet te gaan ontdekken. We kregen een kaart mee van de receptie en zijn gaan wandelen. Veel te zien in alweer een drukke stad. Lekker wat gedronken op een terrasje waar ze weer geen Engels spraken. Dan is het behoorlijk lastig om gewoon een cola te bestellen. Ten eerste omdat ze overal eerst je beker vol stoppen met ijsblokjes, moet je maar uitleggen dat er een zonder ijs moet en een wel met ijs, wat do yo want 1 of 2 cola enz enz.."..ijs?? No ys - yes one pfff. Uiteindelijk krijgen wat we willen he he . We moesten ook nog wat drinken scoren voor op de kamer . Na wat zoeken vonden we een grote supermarkt . Kor zei: ik moet nu eerst zelf wat te drinken hebben anders val ik om,toen hij de supermarkt binnen liep werd hem direct een koel blikje radler in zijn handen gedrukt had hij even mazzel. Op de weg terug naar het hotel nog even een trip geregeld naar de drijvende markt,waar Can Tho bekend om staat. S'avonds maar even weer aan de wandel , dit maal naar de voedsel markt. Allemaal kleine stalletjes met verschillende dingen van bbq kip tot sap van jonge bamboe door een kneus machine gehaald ! Lekker wat van alles geprobeerd , alleen de laatste salade van bamboe scheuten was geen succes. Toen maar naar het hotel om weer in te pakken, want de volgende ochtend was weer vroeg. We moesten om 7 uur verzamelen voor het kantoor van de kaart verkoop! De trip duurt tot half twaalf en om 1 uur vertrekt onze bus naar Ben Tre.

1. Stien:
    4 augustus 2015
    Zien jullie er zo zielig uit dat jullie steeds wat extra,s krijgen☺️wij hebben nooit zo,n massel