Mekong Ben tre

29 juli 2015 - Ben Tre, Vietnam

Woensdag 29 juli. Geen wekker vandaag . We mochten zelf bepalen welke tijd we gingen beginnen met onze trip. We kozen voor 9.30 onze gids kwam ons halen met de scooter . Wij moesten achter hem aan fietsen , naar de plaats waar de boot ging vertrekken . Onze eerste stop was waar we de krokodillen konden zien en er waren mooie planten. Krokodillen hebben we gezien maar de mooie planten ??? Vervolgens met de boot weer naar een andere plaats waar ze van kokos snoepjes maken. Erg leuk om te zien. Ze malen het , mengen het met suiker en bindmiddel en water. Vervolgens word het gekookt en word er smaakstoffen aan toegevoegd , gekoeld en gesneden. We kregen toen op een terrasje tropische vruchten geserveerd. Ook kwam er een paar dames voor ons zingen echte Vietnamese muziek , met Vietnamese instrumenten. Nog even een stukje gelopen op het eiland en vervolgens weer in de boot naar een ander eilandje. We gingen hier in kleine bootjes door de smalle kanalen van het eiland. Er groeien veel water kokosnoten , daarom noemen ze het kokosnoot eiland. Vroeger was er een religie van mensen die vanwege hun geloof alleen water kokosnoot aten. Wat daar van waar is weet ik ook niet , maar zo heb ik het begrepen. Weer verder naar het volgende eiland. Op dit eiland maakten ze honing van de Vietnamese zwarte bij. We mochten zo met onze vinger in een honingraat prikken ( de bijen zaten er nog op) . De honing smaakte heerlijk. Ook kregen we verschillende dingen te proeven die van de honing gemaakt werden . Zoals honingpindakoekjes , gebakken banaan in honing, limoen- honing thee, en honing jenever 30% . We zijn nog langs een tilapia kwekerij gevaren. En toen weer naar een andere plaats ,waar we moesten overstappen in een kleinere boot. Deze ging weer door de mooie en dicht begroeide smalle kanaaltjes . Hij bracht ons bij de plaats waar we gingen lunchen. We krijgen de beroemde olifantoor vis . We moesten deze in een rijstenvel vouwen samen met wat noedels en kruiden, als een kleine Vietnamese loempia. Je kon hem dan dopen in een speciale saus,en zo eten. Op de terugweg gezocht naar een a.t.m. Machine maar niet gezien. Toen we terug waren maar even gevraagd. Terug gefietst want we waren er wel een voorbij gekomen. Geld gehaald en relaxen bij de kamer. Rugzak alvast weer zoveel mogelijk inpakken, morgen gaan we namelijk verder naar cat tien.

1. Fennie:
    2 augustus 2015
    Fijn dat jullie je zo vermake veel liefs van pap en mam veelsucces
  2. Fennie:
    4 augustus 2015
    Hallo trekvogels alles nog na wens het is geweldig wat we allemaal zien ga zo door dan zijn ze zo voor bij bij ons vliegen de dagen voorbij Gr van pap en mam