Phu quoc

25 juli 2015 - Phu Quoc, Vietnam

Zaterdag 25 we besluiten een scooter te gaan huren,om wat van het eiland te zien. Er is immers een mooi strand in het zuiden ( long beach) waar naar parels word gedoken. Zo gezegd zo gedaan we huurden een scooter en gingen op pad. We hadden een kaart van het eiland meegekregen en er kon dus niets mis gaan. Over een mooie weg, meestal zitten de wegen in dit soort landen vol met gaten. Maar deze was als nieuw en super mooi. Kwamen we bij de afslag sao dai strand. De mooie weg stopte hier en veranderde in een b- weg van c kwaliteit . Toen we na 2 km bij het strand aankwamen stonden er wonderwel een heleboel bussen. Langs het prachtige strand stonden veel eetgelegenheden , vol met Vietnamezen , chinezen deze zaten allemaal te eten. Omdat wij ook nog geen ontbijt hadden gehad hebben wij ook maar even een lekker soepje gegeten .We hebben nog een heerlijke duik in het water genomen en zijn nog even blijven zitten genieten van het uitzicht .vervolgens gingen we op zoek naar de water vallen . Er zijn volgens de kaart 2 mooie in de buurt ! Volgens de kaart ja maar vinden was nog niet zo makkelijk. Bij een soort park met parkeerplaats gevraagd of hier een waterval was. Maar door het gebrekkige Engels dat ze praten,wisten ze van niets en begrepen er niets van. Daar waar we nu waren was geen waterval hoor nee dat was er niet!,!! Toen maar verder gereden op zoek naar een andere . Na lang zoeken hebben we deze gevonden . Het was echter niet wat we er van verwacht hadden. Er waren wel stroomversnellingen met plateaus waar weer Vietnamezen en chinezen zaten te picknicken . Toch maar weer op zoek gegaan naar de andere waterval en waar kwamen we uit? Precies bij het eerste punt waar ze zeiden dat er geen waterval was!!!! Na wat klauteren kwamen we bij een mooie waterval. Even in het water geweest het was heerlijk verfrissend . Toen maar weer verder richting duong dong . Daar was een markt. Hier zouden we wat gaan eten , maar het was er vies en het stonk er ook nog eens. We besluiten om richting ons appartement te rijden en te gaan eten waar we gister ook aten. Het bleek geen verkeerde keuze te zijn het eten was wederom van een zeer goede kwaliteit . Nog even wat drinken in een kleine supermarkt gehaald en toen lekker naar huis. Gezellig gekletst en de dag nog even doorgenomen . We konden de volgende dag ook een scooter huren en dan de andere kant op gaan, maar besluiten dit niet te doen want onze kontjes deden al behoorlijk pijn van het vele scooter rijden. We gaan slapen en zien wel wat we morgen weer gaan doen.