El nido

29 juli 2016 - El Nido, Filipijnen

Vrijdag 29 juli.
Het is vandaag redelijk weer het heeft vannacht nog wel geregend en geonweerd maar nu is het droog. We zijn naar el nido gelopen om daar een ontbijtje te scoren. Op de terugweg besluiten we naar het strand te gaan van las cabannas . Dit is een van de mooiste stranden in de omgeving op het vaste land. Snel alle spullen gepakt en met de trycicle op pad . Na 15 min komen we aan op een mooi lang zandstrand met heerlijk zacht wit poederzand . Omdat er inmiddels toch een paar druppels vallen besluiten we op het eind, waar een restaurant zit wat te drinken en een kleine snack te nemen. We ontmoeten er  een Nederlands stel en kletsen wat met ze. Als ons eten op is gaat de zon weer schijnen en gaan we naar het strand. Kor wil zijn snorkel gaan proberen, als hij terugkomt heeft hij gelijk grote verhalen dat hij een zeeschildpad heeft gezien en dat hij zijn onderwater camera nu mee moet. Vervolgens ziet hij niets meer. Na wat kletsen ,lezen en slapen is het weer tijd om naar huis te gaan. Wil een andere jongen samen met ons terug om de kosten te drukken. Wij vinden het wel goed en we gaan met z'n 3 Tjes in dat ding. Was wel even balanceren voor de juiste gewichts verdeling , anders ging hij kapseizen . S'avonds zijn we naar el nido gelopen om te eten. Aan het strand zijn verschillende eet tentjes waar je je eigen vis of vlees kunt uitzoeken en laten bbq en. Op de terugweg vlakbij ons resortt, boeken we een over night camping trip. Je gaat dan 1 dag met de boot een trip doen. Vervolges zetten je dan af met gids op een verlaten strand. Die gaat je tent opzetten en je eten maken. De volgende dag ga je dan weer op trip. Dit lijkt ons een leuke afwisseling, maar blijkt achteraf een grote vergissing We moeten de volgende ochtend om 8.30 uur klaar staan. Daarom maar snel naar bed.

1. Hannie:
    3 augustus 2016
    De verhalen staan op m'n laptop niet op volgorde maar dat geeft niet je krijgt dan misschien
    soms een vreemde reactie dus van het kamperen heb je al gekregen.
    liefs voor jullie