Ubud met gids Katut

14 juli 2014 - Ubud, Indonesië

Vandaag komt Katut ons om half negen weer halen, het heeft de hele nacht geregend dus we hebben ons voorbereid, de regencape,s zijn mee.

We gaan eerst naar het Bird park Bali , we worden gelijk door verschillende papegaaien verwelkomt. Het is een mooi en overzichtelijk park. De landen waar de dieren voorkomen worden vermeld alvorens je naar binnen gaat. De dieren hebben grote ruimtes waar ze verblijven en zien er allemaal zeer goed uit. Na ruim twee uur lopen we het park uit en gelijk door naar het reptielenpark, ligt er naast. Je koopt namelijk 1 ticket voor beide parken. Ik heb het niet zo met reptielen, ben dus gauw klaar. We konden zelfs een levende kip aan de krokodil voeren, daar hebben we voor bedankt, hoef ik niet te zien.

We gaan naar pura diharapkan, opnieuw een  koninklijke tempel. We mogen alleen de tempel betreden met sarongs, gelukkig hebben we die bij ons, gister gekocht bij tanah lot.

We rijden door naar een nieuwe tempel, pura campuhan, deze tempel bereik je door 350 treden omhoog te klimmen, ook hier is een sarong vereist. De tempel is de oudste van Bali, 800 jaar na Christus. Aan de linkerkant 5 en aan de rechterkant 4 graftombes. De bevolking gaat op dezelfde plaats waar ooit de koninklijke familie mediteerde, ook mediteren om dezelfde krachten te krijgen.

Na het eten rijden we naar de Holy spring,Tirta Empul Bali Indonesië.
Tirta Empul of Pura Tirta Empul is een van de belangrijkste hindoe tempels gelegen in het midden van het eiland Bali in Indonesië. Tirtha Empul tempel werd gebouwd tijdens de regels van Candra Bayangsingha Koning van Warmadewa dynastie in het jaar 926. De tempel is een populaire heilige bestemming waar hindoeïstische Bali mensen bezoeken voor reinigingsritueel. Volgens een populaire legende Balinese, de heilige waterbron in de tempel werd gecreëerd Heer Indra en de wateren hebben genezende eigenschappen.  Het is hier mooi en ondanks de vele mensen heerst er rust, mooi om te zien hoe de mensen dit badritueel doen.

in heel Bali zie je bij elk huis, langs de weg, bij elke tempel, voor de deur, op de kruising, in de auto, noem maar een plek en er liggen offers.

Omdat Katut een ceremonie heeft in zijn dorp, brengt hij ons wat eerder naar Sanur. We hebben twee mooie dagen gehad en bedanken hem daarvoor.

Om 16.15 in sanur, eerst even uitpakken. Een wandeling langs het strand gemaakt en in een Balinese restaurant gegeten, weer een hele mooie dag zit erop.

1. Anita:
    15 juli 2014
    Hoi Bijke en Kor, wat leuk om jullie reis te volgen. En mooie foto`s. Have fun.
    Groetjes Anita en Errik
  2. Fennie:
    15 juli 2014
    hallo
    wat weer mooie fotos
    wij genieten er weer van
    als er een nieuw bericht komt
    jullie zijn weer op de hoogte alles goed
    gr van pap en mam