Aangekomen in Dubai.

30 juli 2018 - Dubai International Airport, Verenigde Arabische Emiraten

Maandag 30 juli

In Dubai hebben we een uur vertraging als we al in het vliegtuig zitten, geen idee waarom. Het was niet te verstaan wat de reden was. Gelukkig hebben we genoeg been ruimte omdat we achter een service punt zitten . Hier achter is de beenruimte het dubbele van wat je normaal hebt. Kor wou gelijk een film gaan kijken maar omdat we ver van de wand zaten hadden ze de persoonlijke tv's in de stoel ingebouwd . Het lukte hem niet om deze tevoorschijn te halen. Kor hing op de kop om de tv te zoeken.  Gelukkig kwam het cabinepersoneel,  die met een druk op een knop het fel begeerde tv'tje tevoorschijn toverde.
Kor blij. Tijdens de vlucht werd er opnieuw eten geserveerd en kor weer op de kop op zoek naar zijn tafeltje, hij had het er maar druk mee, maar alles wat tevoorschijn kwam was geen tafeltje. Wederom hulp van de stewardess, ze toverde het tafeltje uit de armleuning. Kor keek haar heel dankbaar aan, het was erg hilarisch om te zien. Eindelijk kon kor eten. Na weer een vlucht van 6 uur komen we aan in Bangkok . Helaas vliegen we tegen de tijd zones in dus we komen in de middag pas aan op Bangkok internationaal AirPort . We blijven een nacht in Bangkok om even bij te tanken ( slapen ) om de volgende dag door te vliegen naar  Indonesië . We vertrekken dan ook weer van een ander vliegveld aan de andere kant van de stad. Nadat we onze rugzak en wat Thaise bath ( geld ) hadden geregeld gaan we op zoek naar de gratis shuttle bus die ons naar de andere kant van de stad brengt waar het don muengh vliegveld is . Bijke heeft in Nederland al een kamer voor deze nacht geregeld.
Na een rit van bijna een uur komen we aan bij het andere vliegveld en gaan we op zoek naar sleep in de box. Deze vinden we al snel en we gaan inchecken . Maar wat een goedkoop hotel op de luchthaven moest zijn was helaas niet zo. De 500 bath die we moesten betalen bleek niet voor een nacht te zijn maar voor een uur. Als je de hele nacht wilde blijven betaalde je 2800 bath ( €75 ) dit ligt te ver boven ons budget en we besluiten om buiten het vliegveld een goedkopere accommodatie te regelen . We besluiten eerst wat te gaan eten , wat in Bangkok niet moeilijk te vinden is want op straat wemelt het van de eet stalletjes , kraampjes en kleine restaurantjes ieder met zijn eigen specialité . Je eet hier vaak gezond en lekker voor weinig geld 1 a' 1,50euro per maaltijd inclusief een cola.
Na een lekker bordje gewokte mie met kip en groente vragen we of ze een plaats weten waar we kunnen overnachten . Dat wisten ze gelukkig op nog geen vijf minuten lopen waren een paar accommodaties . De eerste waar we het probeerden  was helaas vol de tweede was niet thuis de derde had gelukkig een kamer maar deze was zo klein dat er geen 2 persoons bed in paste. Bij de vierde poging ging het goed. Een nette kamer met tweepersoonsbed airco koelkast wc en douche  ( alleen jammer dat de douche 10 cm naast de wc was ) snel nog even een fles cola gehaald om vervolgens snel te gaan slapen.

1. Merel Tressel:
    2 augustus 2018
    Heb geeneens tijd gevonden om jullie een hele fijne vakantie toe te wensen...
    Dus dat doe ik dan nu👍🏼En.. ik volg jullie verhalen dus schrijf zoveel mogelijk! En foto’s ben ik dol op, doe voorzichtig en geniet van alle avonturen daar
    Alle liefs; Merel.
  2. Jolande:
    2 augustus 2018
    Lieve kor en bijke .wat al een hoop beleefd zeg wat een leuk verhaal.
    Heel leuk om te lezen.
    Ik kijk uit naar het volgende verhaal.
    Veel plezier samen geniet en doe voorzichtig 😘😘
  3. Hannie:
    5 augustus 2018
    gelukkig kwam alles nog goed en konden jullie goed slapen
    gr. mams