Nog 2 vluchten

31 juli 2018 - Don Mueang International Airport, Thailand

Dinsdag 31 July

De wekker gaat om zes  uur we hebben goed  geslapen en zijn we uitgerust .
Nadat we onze spullen ingepakt hebben en de sleutel ingeleverd lopen we naar de luchthaven . 5 minuten doen we er over, onderweg komen we een mooie tempel tegen maar wij hebben helaas geen tijd om deze te bezichtigen . Vrij snel zijn we klaar met inchecken en gaan we naar de vertrekhal. Gelukkig vertrekt het vliegtuig op tijd en vier uur later waren we in Jakarta . Hier moesten we onze rugzak weer halen en bij de overzijde van de weg in een andere terminal weer in checken voor de vlucht naar lombok . Eerst nog even een paar lekkere donuts gegeten om vervolgens met de hypermoderne sky train naar de andere terminal te gaan. Het inchecken ging hier ook weer supersnel en we hadden dus alle tijd om nog even op de luchthaven rond te neuzen . We moesten helaas vier en half uur wachten tot ons vliegtuig vertrok. Maar helaas hadden wij vertraging toen kor ging vragen, kreeg hij als antwoord een of twee uur. Ja hoeveel is dat , is het een of is het twee uur??? Dus wij maar steeds de borden met vertrektijden in de gaten houden. Opeens stond onze vlucht niet meer op het bord. Wij gelijk naar de balie om opheldering te vragen over onze vlucht. We moesten ineens snel achter de dame van de balie aan rennen. Zij bracht ons naar de opstap plaats voor de bus die ons naar het vliegtuig bracht. Gelukkig dachten we, we kunnen er in en gaan dan zo vertrekken. Helaas was dat niet het geval we zaten met tweeënhalf uur vertraging dan wel in het vliegtuig maar er bleek technisch mankement te zijn dus konden we in het vliegtuig nog eens een uur blijven zitten ( zonder airco ) pfff dat was even zweten. Gelukkig vertrokken we om negen uur uiteindelijk wel , maar vier uur vertraging . Toen we uiteindelijk landen op Lombok was het middernacht , nu nog even vervoer regelen naar onze accommodatie en we konden gaan slapen. Maar voor we er erg in hadden waren alle taxi's en bussen weg. Gelukkig zijn er dan altijd nog mannetjes die wat geld bij willen verdienen die je wel willen brengen. Na wat gepingel over wat het zou moeten kosten zijn we op pad gegaan . Voor €8.- wil ik geen slapeloze nacht zei Kor. Helaas wist de chauffeur niet zo goed waar hij moest zijn en moesten we onderweg een paar maal vragen hoe hij moest rijden. Bij een van deze stops besluiten we nog even wat drinken te kopen . Kor dacht dat hij hierbij opgelicht werd een fles water en twee zakjes chips voor €4.- maar hij had niet gezien dat het een briefje van 20.000.- roepia was en dacht dat het 2.000.- roepia was. Alles was opgelost en we reden  verder, de straten waren stil en verwaarloosd het zag er erg armoedig uit en kor vroeg zich af , in welke achterbuurt kom ik nu wel terecht. Langzaam reden we door de smalle straten op zoek naar nr 99A van villa Dende . Plotseling zegt Kor STOP terug terug en ja hoor in een smalle straat 50 meter verder was het bod met villa Dende. Na een paar maal toeteren en bellen werd er opengedaan . Gelukkig maar want het was inmiddels half twee. We hebben ons snel geïnstalleerd en zijn gaan slapen na deze vermoeiende reisdag.

1. Hannie:
    5 augustus 2018
    ja ja zo beleef je nog eens wat he
    mams