Op stap met Gamma.

2 augustus 2018 - Senggigi, Indonesië

Donderdag 2 August

De wekker om zeven uur gezet want we gaan vandaag met gamma op stap. Na een heerlijk ontbijt maken we ons klaar voor vertrek. We hadden voor bij de hoofdstraat afgesproken om 9 uur hij zou ons daar komen halen dus we staan er keurig om tien voor negen te wachten . Maar toen er om vijf over nog geen Gamma was is Kor maar even terug gelopen. Gamma stond voor de ingang van ons appartement te wachten. Er  was duidelijk een kleine miscommunicatie geweest maar dat maakt niet uit we hadden elkaar gevonden . De vrolijke Indonesische man praatje honderd uit en vertelde over de geschiedenis van Lombok en de verschillende godsdiensten die er waren. Hijzelf was een hindoe een Godsdienst die ver in de minderheid is in Lombok 80% is moslim namelijk . Verder zijn er boeddhisten en christenen . Dat er veel moslims zijn is duidelijk te zien er staan op heel Lombok meer dan 1000 moskeeën je komt ze overal tegen en als je ze niet ziet dan hoor je ze wel . We rijden eerst naar een hindoe tempel net buiten Sengigi . Erg leuk om te zien maar de tempel is niet echt groot en doet ons denken aan veel tempels die we in Bali al hadden gezien. Dat klopte ook wel zij Gamma want de koning van Bali was ook koning van Lombok. Na even gekeken te hebben en wat foto,s en film gemaakt te hebben zijn we verder gegaan . Onderweg veel gepraat over van alles en nog wat, het was een plezierige auto rit van een uurtje ongeveer het binnenland in. De weggetjes waren erg smal door de rijstvelden heen. We kwamen aan bij de watervallen van Rinjani . Hier moesten we onder begeleiding van een gids de berg beklimmen , nauw ja beklimmen de berg oplopen er was gewoon een pad. Niet dat het gemakkelijk ging want er waren dan wel treden gemaakt maar die varieerden in hoogte en breedte , tussen 30 cm en 75 cm. Na een kwartiertje flink door klauteren kwamen wij aan bij de eerste waterval, hetnwas leuk om te zien maar niet echt spectaculair .  Na nog een een half uur klauteren langs alweer zo'n onmogelijk moeilijk begaanbaar pad en trap komen we nat bezweet aan bij de tweede waterval. Deze is echt prachtig langs een wand van 40 meter hoog valt het water als een gordijn tussen de bladeren door naar beneden. Een heel bijzonder gezicht, wij kijken in de vakantie vaker naar watervallen maar zo'n exemplaar hebben wij nog nooit gezien prachtig gewoon. Helaas moesten we het hele stuk ook weer terug lopen . Toen we terug bij de ingang waren was het inmiddels 13.00 uur en besluiten wij gelijk wat te gaan eten in een van de vele eettentjes . Na wat lekkere mie goreng en gado-gado gaan we weer op pad. We rijden door het prachtige berglandschap met mango en palmbomen die tussen de rijstterrassen staan. Onderweg praat onze gids Gamma weer honderd uit en hebben wij de grootste lol met hem. We stoppen in de hoofdstad Manataran bij de taman mayura tempel ,ook deze tempel is gebouwd door de koning van Bali een paar Honderd jaar geleden en is dus een hindoe tempel . Na even rond gekeken te hebben en het nodige beeldmateriaal verzameld te hebben gaan we terug naar Sengigi. Het is mooi weer en we besluiten ons af te laten zetten op het strand. We bedanken Gamma voor een gezellige en leerzame dag en nemen afscheid. Ongeveer anderhalf uur hebben wij op het mooie strandje liggen zonnen , jammer was dat het best hard waaide waardoor het koel aanvoelde en je bijna gezandstraald werd . Terug bij de kamer maar snel het zand van ons af gedoucht en weer lekker eten . Bij de warung waar we gisteren zaten, nu hadden wij een hele gegrilde vis ( heerlijk ) en een drankje erbij. Lekker gegeten en dat voor nog geen €3,- pp. Was weer een mooie dag .

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jeanet:
    3 augustus 2018
    Wat schrijven jullie geweldig.je kunt er een boek van laten drukken. Ik heb vanmorgen van 2 verhalen genoten en nu net...verrassing kwam er alweer 1 binnen.
  2. Stien:
    3 augustus 2018
    Idd prachtige verhalen weer. En knap dat jullie dit al jaren volhouden.
    Ze worden met veel plezier gelezen.
    Dus Gamma en Praxis gaan goed samen😉
    Lfs en knuf
  3. Hannie:
    5 augustus 2018
    ja inderdaad met zo n goede en gezellige gids zie je inderdaad veel meer
    mams