Stranddag Sengigi

3 augustus 2018 - Senggigi, Indonesië

Vrijdag 3 August

Vandaag plannen we een rustig dagje aan het strand. Na een lekker bordje noodle soep pakken we onze spullen en wandelen in vijf minuten naar het strand . Het is heerlijk weer er staat alleen een stevige wind die het lekker koel maakt. We hebben door de stevige wind onze lamzakken snel vol en gaan lekker liggen . Het duurt dan ook niet lang of Kor valt in slaap, hij had slecht geslapen en toen hij vannacht eindelijk in slaap viel duurde het niet lang voordat hij weer gewekt werd door het geblèr van de moskee . Ook op het strand was hem geen rust gegund want na een tijdje kwam de eerste verkoper al langs. Of we t'shirts van hem wilden kopen . Heel zielig vertelde hij over laag seizoen en dat er weinig te verdienen viel deze dagen. De boot van Bali kon ook al een week niet komen omdat er door de harde wind te hoge golven waren dus geen verse aanvoer van toeristen. Na wat kletsen en onderhandelen over de prijs besluiten we twee t'shirts te kopen, wel voor de prijs van een natuurlijk . Inmiddels  was de tweede verkoper aangeschoven deze was met een doos vol met zelfgemaakte armbandjes op pad. Hij had het zelfde verhaal als de eerste verkoper . Na wat praten en armbandjes passen zeggen we dat het wel wat duur is . Zijn weerwoord is dat de tweede goedkoper wordt en de derde nog weer goedkoper . Na nog wat afdingen kopen we drie armbandjes en besluiten om weer te gaan liggen. Maar daar kwamen alweer twee verkopers aan, deze waren van eettentjes die ongeveer twintig meter verderop waren , ze vroegen of we ananas of saté wilden eten . Maar wij besluiten eerst te gaan liggen en vertellen hun dat we wel komen als we honger of dorst hebben. Na een tijdje hebben we zin in verse ananas en lopen naar het achterste eettentje waar de ananas ligt , maar het is niet een eettent maar er zijn vier en de vrouw van het eerste tentje komt aangelopen en begint ruzie te maken dat we bij haar zouden komen , kom maar mee met mij zegt ze nu begint de andere vrouw weer kwaad te worden . Wij zeggen hun geen ruzie te maken aders gaan we gewoon weer weg. De vrouw van het eerste standje druipt af, we vertellen haar dat we later wel bij haar komen . Eerst maar even weer liggen . Eindelijk kan Kor weer even slapen en Bijke kan verder in haar boek. Het blijft lang rustig , ook op het strand zijn maar weinig mensen. Als Kor weer wakker word  t heeft hij honger en gaan we een sateetje eten , maar nu wel bij de vrouw die eerst boos weg liep , die ook weer blij en tevreden . We blijven heerlijk op het strand liggen tot de zonsondergang , hiervan maken we nog wat mooie foto's en ineens zijn er weer dezelfde verkopers , nu was het " sunset market " en " sunset discount" . Maar wij hebben genoeg gekocht en sturen ze weg. We gaan terug naar onze kamer om ons te douchen en gaan daarna nog even lekker eten bij jessy café . De obers herkennen ons nog en we bestellen een zelf samengestelde rijsttafel . Na deze heerlijke maaltijd is het tijd om lekker te gaan slapen . Morgen word weer een reisdag dus vroeg op.

1. Hannie:
    7 augustus 2018
    zo een mooie rustdag moet ook gelukkig alles goed
    liefs mams