Borneo

1 augustus 2013 - Sandakan, Maleisië

9.30 opgestaan, koffer gepakt en uitgecheckt.
10.30 op zoek naar taxi, gauw gevonden bij de carwash. Meneer wilde ons wel brengen naar het vliegveld, mensen zijn aardig en niet opdringerig.
11.00 op het vliegveld ingecheckt, zodat we onze koffers kwijt zijn en nu nog even een ontbijtje kopen. Het wordt een lunch ipv ontbijt. Broodje kipburger, friet en cola. Omdat het erg koud binnen is, overal airco's gaan we naar buiten.
13.30 ipv 13.05 vertrekken we naar sandakan.
16.00 geland en we zijn in Borneo. Paspoortcontrole en onze koffers halen.
17.00 alweer in de taxi die ons naar het hotel brengt. Is nieuw hotel en kamer is zeer ruim voor een standaard kamer.
18.00 we krijgen trek en gaan op zoek, onderweg erg veel krottenwijken tegen gekomen. Hutjes opgebouwd van afvalhout en metalen platen. We gaan weer maar weer de andere kant op, want daar zal vast niets te eten zijn. We hebben gelukkig nog de lonely planet, hopen dat die ons uitkomst bied. Er stopt een auto met 2 jonge jongens erin en vraagt waar we heen moeten, we leggen uit dat we naar het centrum willen om te eten, ze bieden ons een kift aan.
Alles op de achterbank wordt opzij geschoven en ze geven ons een lift naar het centrum. We geven ze geld voor de lift wat ze in eerste instantie niet aan willen nemen. Een van de jongens vraagt nog of we ook een dollar hebben voor zijn verzameling, die hebben we niet maar geven hem een 2 euro munt voor zijn verzameling.
We gaan eten bij een Indiaas restaurantje en snel hebben we ons eten al. Na nog wat gekletst te hebben wat we gaan doen na de jungle, vragen we waar een supermarkt is om wat drinken in te slaan en wat lekkers. In de jungle zal wel geen supermarkt zijn. Als we de supermarkt uitkomen regent het en zoeken gauw een taxi die ons terug brengt naar ons hotel.
21.30 terug bij het hotel en gaan nog even in de lobby om te appen en fb te lezen.
22.30 douchen en naar bed, alweer een dag om.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl