Kalimantan rivier dag 2

3 augustus 2013 - Kota Kinabatangan, Maleisië

5.30 goedemorgen, opstaan, aankleden en naar de boot
6.00 we varen stroomopwaarts, en al heel gauw zie we een oerang oetang, een groot mannetje die rustig met zijn ontbijt bezig is. Eet vnl fruit en bladeren. Prachtig om te zien, hoe die behendig die zich in de boom verplaatst, zeker op 10meter hoogte zat die. Na heel veel foto,s gaan we verder. De zon komt op en geeft ontzettend mooie kleuren in de lucht. Verder zien we nog heel veel makaken en neusapen. Na ongeveer een uur varen we terug naar de lodge en zien nog 2 hornbill vogels.
7.15 ontbijt, brood, mie, gebakken eitjes, worstjes en koffie en thee en een malariapil.
8.30 omgekleed, we gaan een jungle trail doen van 3 uur. Lange broek, shirt met lange mouwen en onze rubberen laarzen aan. Goed ingesmeerd met deet, tegen de indekten. Het heeft afgelopen nacht veel geregend dus het is erg glibberig.
We moeten om het half uur een bloedzuiger check doen bij elkaar want het wemelt er van, aaargh.
Tijdens de trail olifantensporen in de vorm van voetsporen en enorme hopen poep. Verder zien we nog veel mooie vlinders, enorme bomen volgegroeit met varens, en een wandelende tak. Op een gegeven moment zijn we bij een meer, wat vol zit met kleine visjes, die ook in een Spa gebruikt worden. Kor steekt zijn hand in het water, maar haalt hem er van schrik er snel weer uit, vind het niks dat geknabbel. De zon deed goed zijn best, lekkere temperatuur.
12.00 Lunch met patatjes, jammie.
Omdat we om 16.00 op nieuw een boottocht hebben, besluiten we om ff te gaan lezen, wat niet meevalt, onze oogjes willen alleen maar sluiten. Dan maar een tukkie doen.
16.00 opnieuw stroomopwaarts, enorme groep makaken, een grote hagedis, een slang, neusapen en opnieuw een andere soort hornbill, erg mooi allemaal.
18.15 lunch met rijst, kip, patatjes, paksoi en mie.
20.30 opnieuw lange broek, shirt met lange mouwe en de rubberen laarzen aan. Gelukkig is het nu wel droog, maar nog steeds modderige pad. Al snel zien we opnieuw kingfisher. Even later ziet de gids wat, alleen hij. Wij kijken en kijken maar zien niks, geruisloos volgen we onze gids als stel makke schapen. we hebben geen idee wat hij ziet, en dan ineens zien we het, een soort kat, zwart met witte strepen een civet kat. Verder niks meer gezien.
23.00 nog de spullen bij elkaar pakken en dan weer slapen, morgen opnieuw vroeg opstaan.