Mabul dag 1

4 augustus 2013 - Pulau Mabul, Maleisië

5.30 tam tam, opstaan!
6.00 in de boot en we gaan nogmaals stroomopwaarts. Al snel alweer een oerang oetang, een jonkie dat zie je aan de kleur, is heel donker daarom erg moeilijk om duidelijk op de foto te krijgen. Daarna nog een krokodil, makaken en neusapen.
7.30 ontbijten en de laatste spullen inpakken,zo klaar.
8.15 uitchecken en in de boot die ons naar de overkant brengt, waar de bus al op ons staat te wachten.
9.30 hier worden we uitgezet omdat we naar het zuiden gaan en de bus naar het oosten gaat. De bus die ons naar het zuiden brengt staat alweer klaar, so far so good.
Luxe bus met enorm veel beenruimte, proberen wat te lezen,, maar het lukt opnieuw niet. Dan maar weer evenslapen. Heb de hele reis van 4 uur wel 10 x geslapen. Dan weer ff lezen dan weer ff slapen, enz ,enz.
13.45 we zijn in sempora, nu opzoek naar uncle san,s office voor de boot naar Mabul.
2 Engelse dames horen ons praten met een taxichauffeur, en willen ook graag mee, gaan ook naar uncle san. Prima delen we de taxi. Na ingecheckt te hebben, willen we nog ff pinnen en drinken halen, krijgen een plattegrond mee.
ATM out of order, Hmmm daar hebben we niks aan. We tellen ons geld, 160 ringlet, is 40 euro. Daar redden we het wel mee, boot is betaald, chalet ook, en eten is inclusief.
15.45 boot vertrekt, ze hebben volgens mij alleen maar snelle boten hier, na drie kwartier zijn we bij uncle san..
Drinken eerst wat en krijgen dan onze kamer, nou een bed, ventilator,douche, wc en wasbak dat is het en een kraan die het niet doet bij de wasbak. Prima is een accommodatie op palen in de zee, waar een grote eetzaal aan de zee kant zit, mooie plek.
19.00 terug en maar wat eten, rijst, kip, groente, watermeloen. We komen erachter dat ze wifi hebben en gaan even  op Facebook kijken en wat appen.
22.30 we gaan naar bed, gristen