Cat tien national park

31 juli 2015 - Cat Tien, Vietnam

Vrijdag 31 juli. We besluiten om vandaag naar Cat Tien nationaal park te gaan. In dit beschermde gebied leven verschillende wilde dier soorten. Waaronder o.a. wilde zwijnen , herten , civet cat , en verschillende apen soorten waaronder de zwarte en gouden gibbon . Tijdens het ontbijt kwam het vriendelijke meisje van de staf vragen wat we gingen doen. Toen we zeiden dat we naar het park gingen vroeg ze of we een lunch pakket mee wilden, want in het park zijn geen eetgelegenheden. Nou graag zeiden we en we gingen op pad. Na een kleine km lopen kwamen we bij een grote rivier. Hier werden we met een klein bootje over gebracht. We liepen naar het hoofdkwartier om een entree ticket te halen. We konden er een gratis fiets bij krijgen was ons verteld bij de accommodatie waar we slapen. Dit bleek echter niet het geval de fiets was duurder als de entree en we besloten weg te lopen zonder tickets en fiets . Dan gaan we wel lopen dachten we, zo ver zou het toch niet kunnen zijn. Na een tijdje wandelen kwamen we bij een heel oude boom. De omvang was enorm zie foto. In het park kwamen we niet veel mensen tegen , het is immers laag seizoen . Na weer een stukje wandelen liepen we langs een mooie stroomversnelling . Ons doel was het krokodillen meer . Deze was nogal een stuk wandelen. Maar omdat we de krokodillen wilden zien en toch al aardig op weg waren besluiten we verder te lopen dit was geen goede beslissing , zou later blijken . Onderweg hoorden we steeds in de bomen het typische geluid dat de gibbon apen maken. We hoopten dat we ze zouden zien maar de mensen van de receptie van het hotel vertelden,dat je ze alleen maar hoorde en bijna nooit te zien krijgt. Op het pad van de laatste 5 km zag kor ineens twee zitten ver weg hoog in de boom. Gelukkig kun je met camera's goed inzoomen dus die hadden we mooi op foto en film staan. Vervolgens lopen we door naar crocodile lake . Hier aangekomen blijkt Bijke op haar onderbenen overal rode uitslag te hebben en het jeukt en brand en voelt warm en stram aan. Ook blijken er geen krokodillen te zijn ze wonen er wel maar laten zich niet zien . We beginnen aan een helse tocht terug naar het bootje dat ons weer naar de overkant moet brengen. Toen we daar eindelijk aan kwamen waren de onderbenen van Bijke vuur rood en het was net of ze in de brand stonden. Ze heeft de laatste 2 km op blote voeten gelopen omdat haar voeten zo opgezwollen waren dat ze niet meer in haar schoenen pasten en op bijna iedere teen zat een blaar !! Het werd inmiddels donker en de mensen van het hotel waren ongerust geworden , ze hadden inmiddels iemand richting park gestuurd om ons te zoeken. Wel hadden ze voor ons een heerlijk koud glas kokosmelk klaar staan en konden we gelijk weer gebruik maken van een lekkere Vietnamese maaltijd. Op de kamer maar direct begonnen met koelen van de benen , met koude natte doeken. Er begonnen zich blaren te vormen op de vuur rode onderbenen . Toch maar gaan slapen want morgen staat er weer een reisdag op het programma.