hoi an naar tam coc

6 augustus 2015 - Hoi An, Vietnam

Donderdag 6 augustus. Vroeg wakker want vandaag is weer een reisdag. Na ons ontbijt op de fiets naar het strand gegaan om nog even wat te zonnen. We waren bijna de eersten die op het strand lagen,wat niet zo gek is om half negen. Tot half twee lekker liggen zonnen en gezwommen. Snel nog even een lichte lunch genuttigd en terug gefietst naar full house homestay . Daar afscheid genomen van de vriendelijke eigenaar en met de taxi naar het vliegveld . We waren ruim op tijd en verveelden ons een beetje . Hebben toen maar alles gevraagd over parels. Die verkopen ze daar omdat  vlakbij naar parels word gedoken. Na veel heen en weer gepraat ,wat soms niet te verstaan was niets gekocht natuurlijk . Het was voor ons een manier om de tijd om te krijgen. We hebben wel vreselijk gelachen. We vlogen naar Hanoi,met een half uur vertraging . Dit was de eerste keer in deze vakantie dat we vertraging hadden. In Hanoi aangekomen, merk  je direct weer dat je in een grote stad zit. De taxi chauffeurs pakken nog net niet je rugzak van de rug . We moesten naar Nmh Binh om vervolgens door te reizen naar Tam Coc. Op het vliegveld spreken we een buschauffeur die ons naar Nimh Binh zou brengen, zo dachten wij. Helaas hij bracht ons naar het busstation. Toen we binnen vroegen voor een bus naar Nimh Binh  - Tam Coc bleek deze niet meer te rijden op dat tijdstip. Dus maar weer op zoek naar een taxi die ons naar het trein station kan brengen. Dat was niet moeilijk ze dringen zich gewoon aan je op. Maar als je vraagt hoeveel het kost komen ze met belachelijke bedragen aanzetten. Onderhandelen over de prijs ging ook niet want dan verstaan ze ineens geen Engels meer. Toen we eindelijk een taxi met een meter hadden gevonden bracht deze ons naar het treinstation . We waren helaas 10 minuten te laat voor de trein van acht uur. En kochten gelijk twee kaarten voor de laatste trein van 22.00. We gingen ver de provincie in en lieten de drukte van Hanoi achter ons. Om een uur of twaalf s'nachts kwamen we aan in Nimh Binh. Het was er heel rustig. Zeg maar helemaal niets te doen. We dachten eerst hoe komen we in hemelsnaam in Tam coc. Gelukkig stond er een taxi. We moesten alleen even de chauffeur wakker maken. Met deze laatste taxi gingen we naar het slaapadres van deze nacht. Eenmaal aan gekomen bleek alles dicht en de lichten waren uit. We hebben op de deur gebeukt maar er kwam geen beweging . De taxi chauffeur drukte een paar maal op de toeter en gelukkig ging het licht aan. Toen maar snel naar bed want het was kwart voor een inmiddels.

1. Fennie:
    13 augustus 2015
    Hallo nachtlopers maar toch de deur open gegaan en vlug gaan slapen nou maar weer tot de volgen de keer Gr pap en mam doei en een dikke smok